Problem!
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Heej. Jeg har snart kommet sammen med min kæreste(J) i lidt over 1 måned, og jeg er begyndt at miste gnisten, og jeg er begyndt at lægge mere mærke til en anden pige(C) (kan rent ud sagt godt li hende). De går begge to i min klasse og jeg sidder ved siden af C og vi er begyndt at skrive rimlig meget sammen (der er en flirt under opvækst). Jeg vil jo selfølgelig ikke såre nogle af dem, så jeg kunne godt bruge noget hjælp... På forhånd tak - N

Svar:
Hej N.
Man kan godt have brug for lidt hjælp i sådan en situation. Jeg vil gerne prøve at hjælpe dig.
Jeg synes det virker til at du er en ærlig fyr og nu er du endt i en situation hvor du har fået følelser for C. Det er sådan noget der kan ske uden man selv er herre over det. Men det er jo noget rod, fordi du har en kæreste og i faktisk alle går i klasse sammen. Du vil helst ikke såre nogle af dem og det kan jeg godt forstå. Jeg synes du skal træffe et valg.
1. Du skal gøre op med dig selv om du har følelser nok til at fortsætte med at være kærester med J. Hvis du er sikker på at gnisten er væk, så er det også synd for din kæreste, hvis hun tror i er forelskede. Hvis du gerne vil være kærester med hende, så skal du fortælle C at i hellere må dysse flirten ned, fordi du vil ikke såre din kæreste.
2. Hvis du kan mærke at du gerne vil have at der skal ske noget med C, så skal du slå op med din kæreste, være ærlig og fortælle J at du har fået følelser for C. For det vil J nok finde ud af, hvis dig og C begynder at ses alligevel.
Selvom du ikke vil såre nogle af dem, så er det ikke sikkert du helt kan undgå at en af dem bliver ked af det. Hvis du kan prøve at være så ærlig som muligt, så kan du undgå at såre en af dem alt for meget. På den måde viser man respekt og så kan man måske prøve at være venner istedetfor.
Du kan måske også prøve at vende snakken med din mor, far eller hvis du har ældre søskende. Det kan også være de har gode råd til hvordan du kan løse situationen bedst, de har måske prøvet det...
Det handler om at træffe et valg og at det valg passer til dine følelser - for det er vigtigt du kan have det godt med det du føler for. Lyt til dit hjerte.
Held og lykke derude.
Sommerhilsner Bibi