Probelm med kærester-kan ikke score... :S
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej. (14 til august). :D Jeg er en dreng på snart 14år, og har aldrig haft en kæreste. Altid når jeg bliver forelsket og siger til pigen at jeg er forelsket i hende får jeg med det samme et nej! Og er begyndt at ænke på om der overhovedet er nogen piger der kan lide mig?.. Jeg er den "vilde"/"stille" type, men ogs den der kan komme i kontakt med personer hurtigt, og vis nogen går mig på nerverne siger jeg det direkte til personen. er der fx en der mobber mig, siger stop, stopper han fx ikke kommer jeg op at slåas med ham... ja, man er vel liodt aggressiv. Jeg interesser mig for: fodbold fester piger idræt osv. og så går jeg altid med håret sat op.( voks i håret) Jeg er ikke den i skolen som alle lige kommer hen til og begynder at svine til, men mere den som er venner med alle, og har venner der hjælper mig hvis man faktisk kommer ind i problemer. og det samme fra min side. hjælper jeg venner der kommer i problemer osv. Jeg er ikke den der går i det dyreste tøj, men har min egen meninger og stil. Går med normalt tøj fx. et par humør busker og en trøje/ t-shirt. og håret sat. og så er min mor lige alt for overbeskyttende. Men det har jeg næsten selv løst.

Svar:
Hejsa dreng på snart 14 år.
Du lyder bare til at være en rigtig udadvendt og skøn ung fyr. Det virker som om du er en god ven og du har en masse gå på mod. Hvor er det fedt at du kan fortælle en pige, når du er forelsket i hende. Det er langt fra alle der tør det. Men så er det jo bare ikke rart, når det ikke bliver gengældt. Det må man prøve at være forberedt på. Men jeg har et råd til dig, som jeg håber du kan bruge.
Hvis man oplever at blive afvist af en pige eller flere, så er det meget naturligt at man føler, at ingen piger kan lide en. Men heldigvis er det ikke sådan og der er også en pige til dig. Men kærlighed og forelskelse kommer på forskellige tidspunkter. Alle mennesker vil på et tidspunkt føle sig afvist. Ligesom næsten alle mennesker også vil opleve ulykkelig kærlighed og måske selv knuse et par hjerter.
Så selvom man kan føles lidt svært, kan du istedet prøve at tænke på, at du er en ung fyr, som har nogle gode venner og laver nogle sjove og spændende ting. Du har en super god energi, din egen stil og dine egne meninger. Det er fedt. Og det kan nemt være at der faktisk er en pige derude, der er vild med dig, men det er ikke sikkert hun tør stå frem og sige det.
Det er dejligt at du er så direkte, men når det gælder følelser og kærester, så kan man godt gå lidt for hurtigt frem. Du skriver at pigerne bare siger nej til dig. Det er ikke en sjov besked at få. Men du må ikke lade sig slå ud på grund af det.
Jeg ved ikke helt hvordan og hvor tidligt du fortæller dem at du er forelsket, men jeg synes det er en god ide, hvis du prøver at bruge lidt tid med den pige du kan lide, inden du fortæller hende hvad du føler. Så kan hun også mærke at du har en interesse i at lære hende at kende. I kan måske starte med at sms´e, mødes og snakke i skolen eller andre steder og hvis du kan mærke at hun er interesseret, så kan du prøve at fortælle hende at du er vild med hende og spørge om hun kan blive vild med dig.
Når en pige tjekker dig ud, så kan det godt være hun først lægger mærke til dig tøj og dit hår, men det er ikke det der har betydning. Det der gælder er at du er sød, sjov, rar, ærlig, hjælper og viser at du er seriøs. Det er lige præcis det du skal prøve at score en kæreste på.
Held og lykke derude.
Mange tanker
Bibi