Pres
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej jeg er pige som har en masse ting og lave jeg ved slet ikke om det er den rigtig brevkasse at skrive til men jeg prøver. okay lad mig starte lige siden jeg var lille har jeg altid været meget talentfuld. jeg elsker synge, danse, spille skuespil og alt muligt andet. min far er en der hjælper folk til at lave musi så jeg har altid elskede musik. så min far ligger et stor press for mig. jeg er lige nu i mit liv sanger, model, skuespiller og andre ting. jeg går på online skole fordi jeg ikke har så meget tid ved bare ikke hvad jeg skal gøre. fordi jeg elsker at lave tingene men de tager en masse plads. jeg har prøvet at sige til min far at jeg gerne vil have noget fritid men han lytter ikke.
vil gerne høre om i har nogle råd til at få mere plads i mit liv.

Svar:
Hej Du,
Det lyder dejligt for dig at have så mange talenter og oven i købet have mulighed for at udleve dem. Men jeg kan også sagtens forstå, at du længes efter noget mere fritid. Jeg synes, at det er svært, når du allerede har prøvet at sige det til din far, men jeg tænker, at du måske kan få en anden voksen til at snakke med ham - måske vil han lytte mere på den måde? Jeg tænker på din mor, en lærer, pædagog, en venindes forælder, en træner eller sådan noget. (Selvom jeg godt kan se, at du måske ikke rigtig har kontakt til lærere eller pædagoger, når du går i online skole).
Jeg tænker også, at du lige nu er ved at lære noget om prioriteringer i dit liv, som faktisk kan hjælpe dig senere i livet. Altså at du lærer noget om, hvordan du skal skabe en balance mellem alle de ting, du skal og gerne vil, og den fritid, du også gerne vil have plads til. Det er klart, at der er mange ting, du gerne vil i øjeblikket, og jeg synes det er fint at du mærker efter, hvad du har behov for. Det kan nogle gange være svært med forældre, der presser en frem, fordi de kan se ens store talent og er stolte, men uanset hvad er det godt, at du har sagt noget til din far om, hvordan du har det med det. Hvis det skulle vise sig at han er helt umuligt at rokke ved, kan det være, han vil gå med til at give dig noget mere fritid, hvis du for eksempel klarer en opgave godt eller bliver ansat til noget, I har kæmpet for. Misforstå mig ikke, det er naturligvis dig, der helst selv kunne bestemme, men jeg ved også bare godt, at det ikke er helt så nemt ude i virkeligheden.
Jeg håber, det løser sig for dig, så du også kan have noget tid til bare at være ung og slappe af.
Kærlig hilsen
Lærke.