Prøve igen?

brevkassespørgsmål

Prøve igen?

brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Oprettet 7 år 2 måneder siden

Hej Cyberhus.

der er den her pige som jeg virkelig er vild med, men hun har afvist mig før og sagt hun ikke vil have en kæreste.. Da det snart er Valentins dag overvejer jeg at give hende chokolade og spørge igen. Ville dette være dumt?

Svar:

Kære du.

Dejligt at høre, at du har fundet en sød pige, du er vild med, det er en rar følelse. Jeg kan godt forstå, hvis du er ked af, at hun har afvist dig, det er aldrig sjovt, men det sker desværre en gang i mellem.
Jeg har svært ved at svare på, om det er dumt at forsøge igen. Det kan jo gå to veje: enten siger hun ja, eller også siger hun nej. Hvis hun siger ja, er det jo bare rigtig dejligt for jer begge. Men der er jo også en risiko for, at hun siger nej, det tror jeg bare du skal huske. Hvis du tør løbe den risiko, kan jeg ikke se et problem i, at du spørger en gang til.

Hvis man virkelig er vild med nogen, er det modigt og fedt, hvis man tør vise det. Man skal selvfølgelig, som sagt, bare stadig huske, at det ikke er sikkert den anden har det lige sådan. Til gengæld er det jo altid rart at få at vide, at der er nogen, der kan lide en, så selv hvis hun siger nej, er jeg sikker på, hun stadig sætter pris på din opmærksomhed og ærlighed. Det lyder også som en rigtig sød måde at gøre det på, det er jeg sikker på, de fleste piger ville blive glade for.

Nogle andre overvejelser, du måske kan gøre dig, er hvorvidt du ville fortryde det, hvis IKKE du prøvede igen? Og om der i virkeligheden er så meget at miste ved at prøve igen? Hvis hun siger nej, er det jo bare ligesom det er nu. Men husk at passe på dit hjerte også. Kærlighed er dejligt, men kan også gøre ondt!

Jeg håber, du kan bruge mit svar, og at du finder den kærlighed, du fortjener!

Sophie

SophieBs billede
Sophie fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål