Potentiel kæreste.
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej cyberhus.
Min bedste pige ven kan jeg godt lide og vi er begyndt at skrive mere "flirtene" og det virker som om hun også kan lide mig.
Hvordan kan jeg sige til hende at jeg godt kan lide hende?
Og vil også finde ud af om hun kan lide mig..
Tak på forhånd.

Svar:
Hej med dig,
Hvor er det dejligt at høre, du har en pige, du godt kan lide. Det er en rar følelse, man har i kroppen, når man holder af nogen og især, når det også bliver gengældt.
Det sker tit, når drenge og piger er rigtig gode venner, at der udvikler sig følelser og et mere intenst og intimt venskab. Søde beskeder, lange blikke og små berøringer i forbifarten.
I forhold til det, du fortæller, virker det til, at følelserne er gengældt hos din veninde. Derfor synes jeg godt, du kan begynde, at gå små skridt videre. Jeg kan godt forstå, du er nysgerrig efter at finde ud af, om hun kan lide dig på samme måde, som du kan lide hende.
Du kan vælge at gå forsigtigt frem. Måske invitere hende i biografen, spørge om hun vil med ud og gå en tur eller byde hende på en kop varm kakao på en cafe. Måske kunne de flirtende beskeder ændre sig til samtale og flirtende snak. Det kan måske være nemmere at fornemme, hvad hun føler og tænker. Tit kan det være svært at tyde hinandens følelser ud fra tekstbeskeder, og man kan hurtigt misforstå hinanden. Prøv at snak med hende og få en fornemmelse for hendes kropssprog, øjenkontakt, toneleje, humor og seriøsitet.
Hvis det er nemmere for dig, kan du også prøve at skrue op for tekstbeskedernes indhold og gå mere direkte til hende. Flirte lidt mere og lægge mere op til hende, så hun kan fange dine signaler og hentydninger. F.eks. "du så dejlig ud idag", "jeg drømte om dig i nat", "jeg tænker på dig" eller "du gør mig glad".
Måske kunne det også være en ide at snakke med dine venner og veninder. Det kan være, de kan hjælpe og give dig gode råd til, hvad du kan gøre. Måske har de gode erfaringer, de kan dele ud af.
Har du mod på det, kan du gå direkte til værks og fortælle hende om dine følelser for hende og måske spørge, hvad du synes om dig. Det er selvfølgelig en chance at tage, men når I er gode venner, og du skriver, at hun også skriver flirtende beskeder til dig, tror jeg fint, du kan prøve. Nogle piger kan også godt lide, når drenge tager initiativ og tør vise deres følelser frem.
Jeg håber, du kan bruge mit svar.
Held og lykke.
Mvh.
Marie