Populær...
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
I min klasse er vi sådan delt op i populær og upopulær... jeg plejer at være upopulær så de fleste af mine venner er også det. Men nu er jeg rykket rimelig højt op i popularitet og kun få af mine venner er med... jeg er nu i den situation at jeg jo godt kan lide mine venner men jeg føler mig utilpas sammen med dem. Burde jeg blive ved med at være sammen med dem? (det skal siges det er sært jeg er blevet populær da jeg ikke kan klare at være sammen med andre i mere end 2 timer. Jeg er rimelig enspænder.)

Svar:
Hej med dig
Jeg vil starte med at sige, at jeg synes det er rigtig fint at du skriver til brevkassen med dit spørgsmål. Det viser at du tænker over hvad du skal gøre og er bevidst om at det du gør, har betydning for andre mennesker.
Det her med at være populær, er noget som jeg tror at de fleste mennesker rigtig gerne vil være. Det er dejligt at der er nogen der kan lide en og at man har mange venner. Men både popularitet og upopularitet kan hurtig vende. Den ene dag er man inde i varmen, og den næste dag er man måske ude igen. Det er altså ikke hverken til at regne ud eller noget man skal ændre alt for meget ved en selv, for at være en del af.
Som jeg forstår dit spørgsmål, så er du i tvivl om du skal bruge lige så meget tid på dine venner som du plejer, fordi de ikke er blevet populære lige som dig. Jeg kan forestille mig at det der gør dig utilpas, er at de måske minder dig om hvordan du var før, og det er du måske bange for at vende tilbage til.
Jeg må helt ærligt sige, at jeg ikke synes du skal vælge dine gamle venner fra, fordi du er blevet populær. Hvem der er populær eller ikke populær, ændrer sig hele tiden og det er slet ikke til at regne med. Rigtige og gode venner, er dem man har, som ikke tænker på om man har de rigtige sko på, har den rigtige humor eller bor flot. Rigtige venner, er dem man kan slappe helt af med, og som man ikke behøver at spille en eller anden rolle over for, man kan bare være sig selv.
Jeg synes ikke du behøver at vælge mellem popularitet og venskab. Jeg synes sagtens at du kan have begge ting. Jeg ved det er en udfordring, fordi du måske gerne vil blive ved med at være populær, og det kan være at dine gamle venner ikke helt hænger sammen med det. Jeg synes dog at det allersejeste du kunne gøre er, at beholde dine gamle venner, samtidig med at du nyder populariteten.
Til sidst vil jeg sige at det der gør dig til en helt unik dreng, er ikke at du er populær, men at du tænker på andre mennesker. Popularitet kan hurtigt forandre sig, men gode venskaber, de kan holde hele livet.
Jeg håber du kunne bruge mit svar, så du kan finde ud af hvad der passer til dig at gøre.
Venlig hilsen Marianne