Plzz hjælp!

brevkassespørgsmål

Plzz hjælp!

brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år

Hej... jeg er en pige på 14 og har en fantastisk kæreste, vi har været sammen i snart 4 måneder nu, og jeg er utrolig glad for ham... vi har bare disse problemer...... - Han er muslim, og derfor må han jo ikke rigtig ses med mig, og det kan fx være hvis vi går oppe i byen sammen så kan han godt holde mig i hånden, INDTIL. der kommer nogen indvandre drenge, eller ja det skal også siges min kæreste er sanger, og han er rimelig kendt sådan her i odense, så lige meget hvor vi går kender han en hel masse, og det gør mig ked af det, at han ikke må være min kæreste :( Hvad kan jeg gøre? noget jeg kan sige? eller har i ikke nogen råd til dette? Også har jeg en anden ting også, jeg har en veninde som jeg kalder for soulmate, men hun har ændret sig rigtig meget, hun er slet ikke som før, hun går til fester hver weekend, og bliver dusket af den ene dreng efter den anden, og hun har sådan et dårlig rygte, og det ved jeg pga jeg kender rimelig mange af de samme som hende, og kender nogen af de drenge hun har lavet noget med, uden hun vidste det før hun så jeg var venner med dem på facebook. og jeg har snakket omkring det her med min kæreste, da de også er rimelig gode venner, og han siger at man ikke kan se vi kender hinanden mere mig og min veninde, og han kan mærke det påvirker mig meget.. og det gør det også for jeg har slet ikke de samme "følser" for hende, hun er begyndt og betyde mindre og mindre... hvad kan jeg gøre ??? - Tak på forhånd <3

Svar:

Hej med dig.

Hvor er det dejligt du har en fantastisk kæreste. Jeg kan godt forstille mig at det må være svært, når I ikke kan gå sammen hånd i hånd nede i byen, hvis nogle af hans venner skulle se jer. Især når du er så glad for ham, så må det være hårdt at skulle skjule.

Kæreste

Det er svært for mig helt præcist at sige hvad du kan sige eller gøre, fordi jeg ikke helt ved hvordan det er at være kæreste med en muslim. Men jeg vil alligevel forelå dig at prøve at tage en snak med din kæreste om det. Nu ved jeg ikke om I allerede har snakket om det, men hvis ikke, så synes jeg det kunne være godt hvis du fortæller ham, hvordan du har det med det. I kan måske prøve at snakke om, hvordan det kan være han ikke må være kæreste med dig, når ikke du er muslim. Hvis nu det ikke kan være anderledes, så er det ikke sikkert der er så meget at gøre ved det og så skal du måske overveje om du er så glad for ham, at du godt kan undvære at I ikke kan ses sammen, når der er andre til stede han kender.

Soulmate

Ud fra de ting som du skriver om din veninde, så kunne det godt lyde som at I ikke har så meget til fælles længere. Så det altså helt okay at du ikke føler jer så meget om soulmates længere. Det er helt naturligt at man kan glide fra hinanden, hvis ikke man ses så meget mere og får forskellige interesser. Hvis ikke det føles naturligt for dig længere at have hende som soulmate, så kan det godt være du lige så langsom bare skal finde dig en anden veninde, som du har det bedre sammen med.

Hvis du stadig gerne vil holde kontakten med hende, kunne du jo prøve at snakke med hende om at du har tænkt på at er blevet mere forskellige og hvordan du har det med jeres venskab.

De bedste hilsner Sine