Pls hjælp mig!

brevkassespørgsmål

Pls hjælp mig!

brevkassespørgsmål af
Daniel
15 år

Hey jeg har brug for hjælp, jeg er 15 år og forelsket i min bedste vens kæreste....

Jeg ved godt det er virkeligt dårlig stil og det, men jeg er bare mega forelsket. Vi havde noget sammen altså flirt og det inden de blev kærester, og ja nu snakekr vi kun meget ldit sammen. I starten af deres forhold var vi sammen en dag. Det endte med at vi lå på hendes sofa, og kneppede og alt det man nok ville lave i et forhold. Jeg vidste godt på det tidspunkt at hun havde en kæreste og nu har jeg tænkt på hende siden.... Pls hjælp mig hvad skal jeg gøre...

Svar:

Hej med dig

Du står i et dilemma, som jeg tror mange kan sætte sig ind i. Det er ikke nemt eller rart at være blevet forelsket i sin bedste vens kæreste. Og det er helt forståeligt, at du føler dig splittet og ikke ved, hvad du skal gøre. Jeg vil vende mine tanker med dig, og som udgangspunkt ser jeg minimum 2 veje, du kan gå i situationen. Dem vil jeg uddybe herunder:

1) Du kan vælge at forsøge at forfølge dine følelser.

I det tilfælde kan du undersøge, om pigen har det på samme måde. Og hvad hun tænker om situationen. Hvis I begge har lyst til at være sammen, så kan du overveje at tage en snak med din bedste ven om dine følelser. Det er ikke sikkert, det bliver en behagelig snak, men det vil vise ham, at du ikke er ligeglad og ikke er ude på at såre ham. Du skal vide, at dit forhold til din bedste ven formentlig vil blive mærket af sådan en beslutning, og det bliver måske aldrig det samme igen. Så brug evt. noget tid på at overveje, om det er noget, du kan leve med. Og om du kan leve uden pigen. Det er en virdering, som kun du kan lave. Og kun du ved, hvordan du har det indeni.

2) Du kan vælge at give slip på følelserne.

Vælger du denne løsning kan du oveveje om du skal tage en snak med pigen om din beslutning. Derefter vil det sandsynligvis være nemmest for dig at undgå at opsøge hende indtil det ikke gør ondt indeni længere. Det at komme over en forelskelse tager tid og det bedste er, hvis man ikke hele tiden bliver mindet om personen. Men det kan lade sig gøre. Med tiden. Og det kan sagtens være, at du kan være i samme rum som hende, uden at have det skidt.

Ligegyldigt om du vælger det ene eller det andet, så mærk godt efter indeni og gør det, du føler er det bedste. Så er du tro mod dig selv og det er et godt udgangspunkt. Også i sådan en situation, hvor det ikke er nemt at finde ud af, hvilket valg, der skal tages. Måske vil du føle et behov for at vende dine tanker med én og måske ikke. Du er også altid velkommen til at skrive flere breve til os med flere tanker.

De bedste ønsker fremover fra Mai

Mais billede
Mai har svaret på dette spørgsmål