Piger
brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
Hej! Jeg er en dreng på meget snart 12 år, der er SÅÅÅÅ forelsket i en pige der ikke kan li' mig. Jeg går til bordtennis med hende. Hun siger, at hun vil ha', at jeg skal tale mere med hende. Hun ville ha' givet mig en chance, men så dummer jeg mig:( Mit problem er, at jeg elsker hende mere end noget andet. Jeg sagt undskyld, men det er ikke virket. Selve problemet er så, at jeg ikke ved, hvad vi skal snakke om. Har DU et forslag?

Svar:
Hej Dreng på Meget Snart 12 år,
Hvor lyder du altså bare til at være en sød og cool fyr. For det første synes jeg det er rigtig godt gået, at du har turdet sige til en pige, at du er vild med hende.  Det er ikke nemt. Og for det andet synes jeg også, at det er rigtig godt gået, at du nu skriver herind til os for at få nogle gode råd til, hvordan du skal få det her til at fungere.
Det er så dejligt at blive forelsket, men det er også lidt hårdt, når man ikke kan få det til at fungere eller føler sig afvist. Du skriver, at hun ville give dig en chance, men at du kom til at dumme dig. Du skriver også, at hun gerne vil have, at du snakker noget mere med hende, men at du ikke ved, hvad du skal snakke med hende om. Jeg ved ikke, hvordan du kom til at dumme dig, men jeg vil godt prøve at give dig nogle gode råd til, hvordan du måske kan komme til at snakke lidt bedre med hende den søde pige.
Når man bliver forelsket i nogen, er det sjældent, at man kender dem ret godt i forvejen. Derfor kan det også være lidt svært at finde noget at snakke om i starten. Mit råd er derfor, at du skal lære hende bedre at kende. Det vil sige finde ud af noget mere om hende. Hvad synes hun er sjovt, hvem er hun venner med, og hvad kan hun lide at lave i sin fritid ud over at spille bordtennis? Prøv også at spørge hende om, hvilke film eller hvilken musik, hun godt kan lide. Måske du kan lide det samme? Prøv også at fortælle hende noget om dig selv. Hvad du godt kan lide, og hvad du synes er sjovt at lave. Jeg synes i hvert fald personligt, at det er sjovere at snakke med nogen, der ikke bare sidder og spørger, men også selv har noget at fortælle.
Held og lykke med det hele. Håber du kan bruge mine råd. Ellers er du meget velkommen til at skrive igen.
Mange tanker, Trine