Pigen er i mine tanker
brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
Hej brevkasse. Jeg har igennem en længere periode været meget vildt med en fra min klasse. Det startede en dag jeg vågnede op efter at havde drømt jeg har kysset med en pige fra min klasse som jeg ikke rigtig har haft kontakt med men som jeg kender godt. Og siden da har jeg haft følelser for hende og tænkt på hende ofte, efter den dag har jeg følt meget for hende. Og på en eller anden måde føler jeg også hun føler noget for mig, Jeg sidder ikke langt væk fra hende og kan se hvad hun laver. Jeg sidder tit og kigger alle mulige mærkelige steder hen. Det er meget tit hun kigger over til mig og bliver flov hvis jeg kigger, har holdt øje med om hun gør det ved andre. - Niks det gør hun ikke og jeg bliver helt mærkelig indeni og jeg har sådan håbet at min drøm vil gå i opfyldelse men jeg ved ikke helt, men det var bare så realistisk og virkeligt inde i drømmen. Og jeg har forandret mig meget siden den dag

Svar:
Kære 12årige
Det lyder til, at du er super forelsket i den pige, du fortæller om, og det er rigtig dejligt at høre. Det jeg vil råde dig til, er at finde ud af, om hun har det på samme måde overfor dig. Det kan du gøre ved at spørge hende, måske først spørge, om I skal lave noget sammen efter skole en dag. Du kan også skrive et brev eller en mail til hende, eller få en ven eller veninde til at spørge for dig, hvis du er genert. Men hvis det kan lade sig gøre at få hende på tomandshånd, vil det måske være nemmere.
Hvis hun også kan lide dig, kan I jo snakke videre om at lave nogle ting sammen efter skole eller blive kærester.
Kærlig hilsen Julie