Pigen der ikke ved hvad hun skal tro på
brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
Hej jeg har lige fundet sammen med min ex igen. Vi har været sammen i 9 måneder. Også slog han op med mig da jeg kom hjem fra skiferien. Han sagde at han ikke kunne klare at være i et forhold, fordi han kunne mærke at han ikke kunne klare det mere at han synes jeg ikke kunne forstå han at han havde brug for at få plads.
Men så sagde han at han stadig elske mig. Og jeg blev helt vildt ked. Men jeg prøve at glemme ham. Men jeg elske ham jo stadig. Men så for en uge siden sad vi og snakke da han havde fri fra arbejde, også sagde han til mig at han savnede mig og ville godt prøve igen langsomt og stille og roligt. Men jeg svarede ikke med det samme fordi jeg var ikke sikker på om det ville komme til at gå.
For jeg har aldrig stolet på ham, han har været alle sine andre kærester utro men ikke mig (siger) han. Og han skrev med en helt masse piger da vi var sammen rigtige søde beskeder som jeg ikke synes var okay. Jeg troede bare at han havede været sammen med dem og jeg spurgte hver gang for kunne ikke lade være at se i hans mobil og han blev bare sur når jeg spurgte, og sagde hvorfor jeg ikke kunne stole på ham og der ikke lå noget i de beskeder, at det kun var mig han ville have, også kom vi op at skændes over det. Så da vi slog op sagde han at han elskede mig. Men så fik jeg at vide af min gode veninde at han havede været sammen med en fra hendes klasse, og jeg blev selvfølgelig rigtig ked. Og jeg har bare fået så mange dårlige ting at vide, at han havde været mig utro, af hans ven og mange andre.
Men altså vi er sammen igen og tager det stille og roligt, problemet er bare at da jeg spurgte om han havede været sammen med hende sagde han nej, at det var kun mig han havde lyst til. Men så her i onsdags var vi sammen, og jeg sad oppe på hans værelse imens han var nede og rydde op. Så kom jeg bare til at kigge over på skraldespanden og jeg gik hen og så i den. Der så jeg noget så jeg begynde at rode i den. Jeg fandt 4 kondomer de var alle sammen åbne men kunne kun se at to af dem var brugt. Så jeg begynde selvfølgelig at græde.
Så da han kom op spurgte han hvad der var galt, og jeg sagde bare at jeg viste godt de havde været sammen. Så sagde han hvad jeg snakker om. Så fortalte jeg ham det at jeg fandt de kondomer, men han sagde at han ikke havde været sammen med hende rigtig overbevisende . Så spurgte jeg så hvorfor der så lå kondomer der var brugt. Så kigge han og sagde fordi at han havde spille den af med kondom på fordi han ikke gad og have det udover sig selv .
Det virkede bare mærkeligt. Jeg kan ikke rigtig forstå det er det normalt at drenge gør det, for jeg har spurgt nogle og de har aldrig før gjort det. Lyver han for mig. ?? Jeg ved ikke hvad jeg skal tro på om han siger sandheden til mig. Men det skal lige siges at han har nogle meget mærkelige tanker med sex.
Altså det betyder ikke så meget om de har været sammen, men bare at det han lyver om det. Så kunne det jo være han også bare har løjet om så meget andet måske at han har været mig utro:? Jeg kan bare ikke forstå han ikke bare kan sige sandheden til mig så svært er det da ikke. Før jeg føler han lyver meget. Håber du kan hjælpe mig.
Hilsen den pige der ikke ved hvad hun skal tro på.

Svar:
Hej
Tillid er noget af det vigtigste i et forhold. Hvis ikke man stoler på sin kæreste, er det svært at få det rigtig godt i et forhold. Det er en meget ubehagelig følelse at tro, at ens kæreste er utro. Jeg kan også forstå, at du har det svært med det. Det gør altid meget ondt hvis man bliver svigtet, eller tror man bliver svigtet af en man elsker. Det er vigtigt, at du mærker rigtig godt efter om du nogensinde vil kunne stole på ham.
Jeg kan ikke fortælle dig om du kan stole på din kæreste eller ej. Du må finde ud af hvad du tror. Du ved at han har været sine tidligere kærester utro, det betyder ikke nødvendigvis at han også er dig utro. Du skriver, at du har fået af vide, at han var dig utro da i tidligere var kærester. Hvis han før har været dig utro, kan det blive svært at stole på ham igen.
Det  hjælper tit at snakke med andre mennesker om det man er i tvivl om. Jeg vil foreslå dig at snakke meget med din kæreste om den usikkerhed du har. Det er også en rigtig god ide at høre andres meninger, måske dine forældres eller en god venindes.
Du fortjener at få en kæreste du kan stole på. Så du kan få et forhold som er rart og trygt at være i.
Denise