Pigen,
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
hej. Jeg var lige startet til den her nye fritids-aktivitet. Der Er ca. 12 på holdet, og 3 af dem er drenge, der er et par år ældre end mig.
Resten er piger på min alder. Jeg hilste på dem alle sammen, og de virkede forholdsvis normale. Men til sidst stod hun der. Den smukkeste jeg nogen sinde havde set.
Jeg har ofte meget travlt, så derfor har vi kun været sammen en gang, uden for sporten. Vi har et meget tæt forhold, (dvs. flætte fingrer, kramme forvæl, osv...). Jeg har prøvet og flirte, men jeg føler jeg bare kommer tættere og tættere på Friendzone. Hva' ska' jeg gøre??
Thx fordi i tar jer tid til at hjælpe mig (/'-')/
*btw. Det er ikk spam :)

Svar:
Hej med dig.
Hvor er det dejligt, at du har en fritidsaktivitet, som jeg har indtryk af, at du er glad for. Og så har du oven i købet mødt en pige til denne fritidsaktivitet, hvilket også er rigtig dejligt.
Jeg kan forstå på dig, at du er blevet glad for denne her pige, men er bange for, at i er på vej til kun at være venner. Det kan jeg godt forstå, at du er træt af, når du godt kan lide hende. En ting du kan gøre er at sige til hende direkte, at du er vild med hende og godt kunne tænke dig, at i skulle være mere end venner. Det kan for nogle godt virke lidt voldsomt, hvis man ikke har set det komme og derfor er det også en rigtig god ide at flirte, som du selv skriver. Du skriver også, at i kun har været sammen en gang uden for sporten, fordi du ofte har travlt. Det kan godt være svært at få det hele til at hænge sammen, men jeg synes, at det kunne være fint, hvis i kunne finde mere tid til at være sammen uden for sporten, da det også kan vise hende, at du er glad for hende. Du kan for eksempel spørge hende, om hun vil med hjem til dig og se en film eller om i skal gå en tur eller bare være sammen.
Du skriver selv, at i har et tæt forhold, hvor i fletter fingre og krammer. Det kunne godt tyde på, at hun også har følelser for dig og ting som at flette fingre holder også gang i flirten. Det er vigtigt, at hun kan mærke, at du også virker interesseret og det viser du for eksempel ved at flette fingre med hende og give hende nogle lange kram. Derudover kan du sørge for at sige nogle søde ting til hende som at hun ser smuk ud og sådan nogle ting. Du kan også skrive søde ting til hende.
Jeg håber du kunne bruge mit svar og ønsker dig held og lykke.
Med venlig hilsen Signe.