pige problem... hjælp!
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Hej!
Jeg er en dreng på 16 år og går på efterskole. Jeg har igennem den seneste periode haft noget med en pige.
Vi havde sex i weekenden, men efter har jeg ikke haft lyst til at snakke med hende, fordi jeg føler ikke jeg kan li hende.
Jeg føler mine følelser svækkes, jo længere tid der går, og jeg syntes hun virker irreterende.
Jeg har planer om at droppe hende, men det virker ondt, nu når vi lige har haft sex.
Håber i vil hjælpe

Svar:
Hej med dig
Når man har noget kørende med en pige, kan det ofte være svært at finde ud af, hvad det egentligt betyder og hvad man føler, da der farer en masse tanker rundt oppe i hovedet. Det er derfor rigtig fint at du skriver, da det lyder som om, at det med hende pigen er noget, der fylder lidt hos dig.
Først og fremmest vil jeg sige, at man ikke selv er herre over sine følelser og du kan derfor ikke styrre, om du kan lide nogen eller ej. Det er altid dejligt at have noget kørende med en og gå og flirte lidt, måske især når man går på efterskole og har mulighed for at se hinanden flere gange i løbet af dagen. Men der er selvfølgelig stor forskel på bare at have noget kørende og være dybt forelsket i hinanden. Jeg kan høre, at du slet ikke er forelsket, og at du faktisk slet ikke har lyst til at snakke med hende efter at I har haft sex. Men jeg synes virkelig ikke, at du skal have det dårligt med at du har det sådan, for det kan du som sagt ikke selv gøre for. Dog synes jeg du skal overveje med dig selv, om du havde en bestemt hensigt med at have noget kørende med hende, og hvis det er tilfældet, så måske have det med i din overvejelse næste gang du er sammen med en pige, da jeg får en fornemmelse af, at du ikke har det godt med den situation du er i nu.
Men det du kan gøre er at afslutte det med hende på en rigtig pæn og omsorgsfuld måde. Der kan nemlig være en risiko for at pigen føler sig lidt udnyttet, fordi I netop lige havde sex, men det kommer helt an på hvordan hun ser på det, og hvordan hun har det med dig. Hvis hun er rigtig vild med dig, kan det nemlig være en svær besked at få, og omvendt kan det være at hun har det lidt lige som dig, men det kan du måske selv en ide om?
Det lyder som om, at du er en fyr der tænker på, hvordan andre har det, da du ikke har lyst til at virke ond overfor den her pige, hvilket selvfølgelig er rigtig godt. Derfor tror jeg også på, at du er i stand til at fortælle hende, at du ikke synes det skal være jer to alligevel, på en god måde.
Jeg synes altid at det er den bedste løsning at være ærlig, og fortælle den person det handler om, hvordan man har det. Det vil være en lettelse for dig at få det sagt, du vil ikke give hende falske forhåbninger, og i er begge klar til at starte på en frisk.
Jeg håber at du kunne bruge mit svar. Held og lykke med det hele og nyd dit efterskoleophold i fulde drag.
Mange hilsner
Annika