pige og dreng
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
hej jeg ved ikke om jeg er til piger eller drenge jeg kan godt lige en pige der hedder S og en dreng der hedder B

Svar:
Hej Anonym
Som 13-årig er du igang med at udvikle dig fra at være et barn til at blive voksen. Både din krop, din hjerne, din identitet og din seksualitet udvikler sig lige nu og vil gøre det i de kommende år.
At du er i tvivl om du er til drenge eller piger og faktisk føler dig tiltrukket at begge dele er helt naturligt og helt okay. Det er en almindelig del af din udvikling, og jeg synes du prøve ikke at tænke for meget over om du nu er til det ene eller det andet men i stedet mærke efter i maven hvad der føles mest godt.
Mange ved først når de er ældre om de er til drenge eller piger og derfor er der ikke noget der haster. Lige nu skal du "bare" have fokus på at mærke efter hvad der føles godt og rart, og så vil det med tiden bliver tydeligere for dig om du er til det ene eller det andet.
Så i stedet for at tænke så meget over om de lige skal være en pige eller en dreng, synes jeg i stedet du skal nøjes med at mærke efter om det er S eller B du har mest lyst til at "gå efter" lige nu.
Der er masser af tid og med tiden skal du helt sikkert nok finde ud af om du er til drenge, piger...eller måske til begge dele.
Bedste hilsner
Niels-Christian