pige hælp
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
jeg er en dreng der har spurgt en pige som jeg er forælsket i om kærster men hun sagde nej jeg vil gerne have et godt råd hurtigst muligt

Svar:
Hej med dig.
Jeg kan godt forstå, at du er træt af, at den pige du kan lide har sagt nej til at være kæreste med dig. Det sker desværre nogle gange, at den man er interesseret i ikke føler det samme som en selv. Mit råd vil være, at selvom det er svært, er det vigtigt at prøve ikke at blive alt for trist over det. Det kan selvfølgelig være svært, men du kan sørge for at gøre ting, der gør dig glad. Det kan være ting som at være sammen med dine venner og lave de fritidsaktiviteter, som du er glad for. Selvom du lige nu føler dig rigtig forelsket i hende, kommer der mange andre søde piger, som du også vil få de her følelser for. Der skal nok komme en pige, som føler det samme for dig.
Hvis du alligevel ikke vil give op på den her pige og blive ved med at forsøge at få hende til at være interesseret i dig, er der nogle forskellige ting, du kan gøre. Du kan skrive søde beskeder til hende, hvor du for eksempel skriver, at du synes, at hun er sød og smuk og sådan nogle ting. Du kan forsøge at spørge hende, om i skal lave noget sammen efter skole en dag, enten med jeres venner eller bare jer to. Der er ikke nogen garanti for, at det vil gøre, at hun vil være din kæreste, men så har du ihvertfald gjort, hvad du kunne og vide, at det ikke skal være jer to. Det kan også være, at hun ændrer mening, fordi hun finder ud af, at hun også har følelser for dig. Men følelser kan være svære at styre, og det er svært at blive forelsket, hvis man ikke har de rette følelser.
Uanset hvad der sker, er jeg sikker på, at du nok skal finde en sød pige, som du vil blive forelsket i, og som også gerne vil være kærester med dig. I din alder oplever man mange forelskelser og det kan føles meget overvældende hver gang. Du skal vide, at du slet ikke har travlt og du har masser af tid til at finde en kæreste. Det kan enten være hende her eller det kan være en, du ikke har mødt endnu, som er værd at vente på.
Jeg håber, at mit svar kan hjælpe dig med en afklaring og ønsker dig held og lykke.
Med venlig hilsen Signe