Piercinger

brevkassespørgsmål

Piercinger

brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år

Hüqqéharijza(;. Jeq har et bette problem med mijne forældre-.-'.. Jeq har valqt livsstilen 'punk-emo', som mijn mor&far heldiqvis accepterer. Super-dejliqt d;. Vi er bare lidt ueniqe om mit udseende:/. Jeq vil qerne qå i sort, pink&rødt tøj, som er ret dystert. Det får jeq da oqså lov til, men jeq har oqså en idé om at få piercinqer. Jeq har fået lov af beqqe mijne forældre, til at få en navle piercinq. Nice nok:D.

Mijn far siqer at jeq må få en i næsen, men det synes mijn mor ikke. Mijn mor siqer at jeq må få alle dem i ørerne jeq vil, men mijn far synes ikke jeq skal have flere i ørerne. (Har et i hvert). Jeg vil qerne have næsten overalt. Hvis jeq skulle bestemme, var det i navlen, 3 i hvert øre, én i øjenbrynet, og én i læben, oq måske én i tunqen. Ihvertfald til at starte med^^.

Den i næsen er ikke liqe miq, lidt for pop-aqtiqt.. Men altså, mijne forældre synes slet ikke at alle de piercinqer er noqen qod idé, da manqe af hullerne aldriq forsvinder, det forarqer mange & DE synes det er qrimt..

Er det ikke MIG der skal bestemme det? Jeq er liqeqlad med hvor manqe det forarqer, det er vel deres problem, at de er fyldt med fordomme..

Menneh, håber duh kan hjælpe miq lidt, oq at det var bare lidt læseliqt^^. På forhånd tark d;. __Den'Muntre'Emo.

Svar:

Hej muntre Emo

Det er helt læseligt det du skriver. Og det er rigtig fint du skriver og spørger til dit problem.

Du har snakket med dine forældre om at blive piercet, og det er godt at du kan snakke med dem. Piercinger er noget man skal overveje meget inden man får det. Man kan i nogle tilfælde ende med at få et ar, og det kan betyde at du kommer til at fortryde det. Det er rigtigt at det er folks eget problem hvis de er fordomsfulde. Men det du skal tænke over er, at det kan have betydning når du for eksempel skal søge et job.

Loven siger faktisk at når du er under 18 år, så skal dine forældre være enige med dig.

Jeg vil foreslå dig at du tænker over det og vælger et par steder du helst vil pierces og så snakker med dine forældre igen. Du skriver at de er uenige om hvor du må få piercinger. Når du har valgt et sted, så prøv at snakke med dine forældre igen og fortæl dem at det er der du helst vil have en piercing og bed dem om at tænke over det igen. Måske skal du give dem mulighed for at snakke om det sammen så de kan blive enige om du skal have et af dine ønsker om piercinger opfyldt.

Erroll i lovtuen har skrevet en artikkel om piercing og hvad man må og ikke må. Der er også er en video hvor unge diskuterer piercinger. Prøv at læse og se den, måske sammen med din forældre.

Venlig hilsen Denise