Penis størelse

brevkassespørgsmål

Penis størelse

brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Oprettet 7 år 8 måneder siden

Hej,

jeg har normalt meget selvtillid og er rigtig glad for min krop, men når det kommer til min penis bliver jeg meget usikker fordi jeg tror den er lille? Det gør også at jeg ikke kan komme så langt med piger fordi jeg bliver så usikker.

Hvad er den gennemsnitlige størelse og hvad kan jeg gøre for at lade være med at tænke på det og ikke være så usikker?

Svar:

Hej med dig.

Det er meget normalt at drenge i både din (og alle andre aldre) kan bekymre sig om deres penisstørrelse. Der bliver især i teenageårene lagt utrolig meget vægt på om man har en stor eller lille penis, og derfor kan det virke meget vigtigt, at man har en stor penis. Jeg kan godt forstå det er noget du tænker over.

Den gennemsnitlige penis er ifølge et studie fra 2015 13 cm. i stiv tilstand og 9 cm. i slap. Dvs. at det er meget normalt at have en penis der er både lidt over og lidt under.

Det kan være rigtig svært at lade være med at tænke over ens penisstørrelse, hvis man først har fået i hovedet, at den er lille. Din penis stopper først med at vokse når du selv er færdig med at vokse. Du har dermed stadig nogle år, hvor din penis kan vokse i, og det kan måske hjælpe dig med at tænke, at du formegentlig heller ikke er færdigudviklet. Derudover tror jeg det kan hjælpe, at tænke lidt ekstra over at tilfredsstille pigen og vide (nogenlunde) hvordan. De fleste piger er ikke så opsatte på at en penis skal være stor - faktisk kan det ofte gøre ondt på pigen, da en stor penis kan ramme nogle ubehagelige punkter oppe i skeden. At tænke over hvordan du gør det rarest for pigen og er god til at spørge ind til hvad hun kan lide og hvordan, gør at pigen formegentlig vil synes det er et dejligt knald, og ikke tænke over penisstørrelse :-). Dette betyder selvfølgelig ikke at du skal til at sætte kæmpe store krav op til dig selv om, at du skal have styr på alt indenfor sex - det kommer, især når man spørger pigen hvad hun kan lide. Ydermere kan mange piger ikke få en orgasme ved helt normal "ind-ud"-sex, men har brug for fx at få finger, blive slikket og generelt set bare få stimuleret klitoris for at komme, hvilket er endnu en grund til, at en stor penis slet ikke er så væsentligt for piger.

Håber du kan bruge svaret til noget! :-)

Mange hilsner

Christina.

Christinas billede
Christina fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål