Peircing i læben... Hvor langtid om at hele?
brevkassespørgsmål af
Anonym
18 år
Hej :D
Overvejer at få lavet en peircing i nederste læbe, men vil lige hører hvor langtid der går fra man har fået den lavet til man må tage den ud og lade den være ude eller skifte den? Bare sådan cirka? :P

Svar:
Hej du
Når man får lavet en piercing i underlæben med labretstykke/en stav eller en piercing i underlæben med ring/stav er helingsperioden på 2-3 måneder. Dog tager de fleste læbepiercinger omkring 1-3 måneder om at hele. Det kan selvfølgelig variere fra person til person hvornår det helt præcist heler og om det er en måned eller tre måneder.
Når du får lavet din piercing kan du spørge pirceren om helingsperioden og om du har mulighed for at få et produkt der kan holde området renset og fri for bakterier og dermed undgå nogen form for infektion. Det kunne også være en god ide at tage kontakt til din læge og spørge din læge omkring hvor lang tid det tager at hele når du får lavet en piercing i underlæben. De er professionelle og har viden omkring den slags fysiske ændringer og tilstande. Din læge kan også give dig råd om hvordan du skal passe på området med piercingen og evt. give dig lægemidler der forebygger infektion.
Du kan evt. skrive læbepiercing på Google og tjekke de forskellige hjemmesider der laver piercinger og hvad de skriver omkring helingsperiode for forskellige typer af piercinger.
Håber det var svar nok. Held og lykke!
Kærlige hilsner
Lima