p-piller

brevkassespørgsmål

p-piller

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år

hej brevkasse. Jeg som sagt har skrevet jeg er en pige på 15. Jeg startede på p-piller i dag og ville lige høre hvad er de mest sandsynlige bivirkninger og hvordan opdager man at man har bivirkningerne??? På forhånd tak for hjælpen kærlighilsen mig

Svar:

Hej med dig.

Det er et godt spørgsmål og jeg kan godt forstå du spørger.

Når man begynder at tage p-piller, så er det forskelligt hvordan man som kvinde reagerer på dem. Derfor er det også meget forskelligt om man mærker nogle bivirkinger og hvilken slags bivirkinger det er.

I din p-pillepakke ligger der en indlægsseddel, den beskriver hvilke bivirkninger du kan opleve, den synes jeg du skal prøve at læse, for jeg kan ikke give dig et nøjagtigt svar. Jeg kan sige at der er nogen kvinder der slet ikke mærker nogen forskel på at de starter på p-piller og nogen kvinder oplever forskel.

Jeg synes du skal holde øje med hvordan din krop har det, og så synes jeg også at du skal ringe til din læge eller få en tid ved lægen og spørge om det du spørger om her. Lægen kan svare dig bedst og så får du at vide hvad du skal være opmærksom på i forhold til din krop og dine p-piller.

Mange tanker

Bibi