Om jeg forstår det!
brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
Hej, jeg har en ven der formår at være det mest ubehagelige individ. Han er afsindigt høj, og iført gul regnfrakke. Og min forstand kan holde til det vil tiden kun vise, eftersom mit skrøbelige lille sind snart krakelerer. Hans kaldenavn er Bøllen eftersom det er et navn der virkelig fortæller om hans vederstyggelighed. Hvordan skal jeg konfronterer denne formidable afskyelighed uden at det kommer til at have konsekvenser? Tusind tak cyberhus =D

Svar:
Hej med dig
Jeg er lidt usikker på hvad du gerne vil have svar på i dit spørgsmål, men som jeg forstår det så har du en ven som er ubehagelig og du vil gerne kunne sige fra over for ham. Det kan godt være svært at sige fra over for sine venner, især hvis man er bange for at det kan have konsekvenser for en. Men nogle gange er det rigtig godt at gøre det alligevel, fordi det kan gøre at man kommer tættere på hinanden eller viser om det er et venskab man har lyst til at være i.
Jeg synes du skal øve dig i at sige fra over for ham i de situationer hvor du synes at han gør noget du ikke kan lide eller er ubehageligt. Du kan f.eks. sige "det du gør/siger lige nu er ikke rart" eller du kan simpelthen gå væk fra ham hvis han gør noget ubehageligt. På den måde behøver du ikke være i samme rum som ham. Hvis det mere handler om at du slet ikke har lyst til at være venner med ham overhovedet, kan du fortælle ham det eller du kan begynde at være mindre sammen med ham.
Jeg håber du fik svar på det du gerne ville have svar på.
Venlig hilsen Marianne