Om drenge
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Jeg kan lide en dreng men han kan lide en anden pige og jeg tror ikke hun kan lide ham det er en af min bedste veninder. Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre han kan sikert ikke lide mig!.

Svar:
Hej med dig.
Jeg kan forstå, at du er lidt fortvivlet over, hvad du skal gøre, fordi drengen, du kan lide, kan lide din veninde. Jeg håber, at mit svar kan hjælpe dig.
Det er aldrig sjovt, når drengen man er glad for kan lide en anden pige. Især ikke når pigen er ens veninde. Det kan virke rigtig irriterende, men selvom det er sådan lige nu, betyder det ikke, at han ikke kan komme til at kunne lide dig. Nogle gange skal man bare få ham til at få øjnene op for en selv, så kan det ske, at han ser på dig på en anden måde. Du skriver også selv, at du ikke tror, at din veninde kan lide ham, så derfor synes jeg, at det er helt i orden, at du forsøger dig med ham. Dog tænker jeg, at det vil være en god idé at snakke med din veninde om det inden. Det er aldrig sjovt at komme i en konflikt med en god veninde over en dreng, så hvis der skulle være nogle følelser mellem ham og hende, er det vigtigt, at du respekterer jeres venskab og snakker med hende om det, hvis du vil forsøge noget med ham.
Spørgsmålet kommer i din situation til at lyde, hvordan du får ham til at få øjnene op for dig. Det er helt op til dig, hvad du har lyst til. Du kan vælge at være helt direkte og fortælle ham, hvordan du har det eller du kan også tage det stille og roligt, hvor der kan være en måde, hvor I ser mere og mere til hinanden. Her kan du for eksempel forsøge at skrive en besked til ham, hvor han kan få fornemmelse af, at du godt kan lide ham. Hvis du kan få en samtale op og køre med ham for eksempel gennem en besked, kan du forsøge dig og høre, om han har lyst til at lave noget en dag. Jeg synes ihvertfald ikke, at du skal tage for givet, at han ikke kan lide dig. Det kan være, at der er potentiale for, at han kan komme til at kunne lide dig, men bare ikke selv ved det endnu.
Jeg kan forstå, at du er frustreret over de her følelser, du har, fordi du har svært ved at tro, at denne her fyr også kan lide dig. Det vil der selvfølgelig altid være en risiko for, men mit råd er, at du skal springe ud i det. Det kan blot starte med nogle få forsigtige smil, hvor han kan få et indtryk af, at du er interesseret. Du finder ikke ud af det ved at afvise ideen om, at han skulle kunne lide dig. Det kunne jo være, at det viste sig, at han også kan lide dig. Jeg vil ønske dig held og lykke og håber, at du kunne bruge mit svar.
Med venlig hilsen Signe.