Ny stil
brevkassespørgsmål af
Dreng med tøj problemer
16 år
Hej Cyberhus.
Jeg har besluttet at jeg gerne vil ændre på min tøj stil i sommerferien til noget mere smart. Jeg vil lige beskrive et outfit som jeg godt kunne tænke mig.
Hvide sko
Grå bukser med huller ved knæene
Hvid Lacoste t-shirt
Sort Jack and Jones jakke
Her er så mit problem, jeg ved ikke om det nye tøj jeg vælger vil se godt ud på mig. Jeg er 1.94 og rimlig tynd, hvorimod mange af mine venner fylder lidt mere men er lidt mindre men som går i det slags tøj og ser godt ud. Jeg er feks bange for at jeg ikke kan fylde en t-shirt ordentligt ud fordi jeg er for tynd. Kan i give et godt råd til hvordan jeg kan få løst det?

Svar:
Hej med dig,
Det lyder spændende med en ny stil! Det kan være fedt at gøre noget andet og ændre sin stil til noget nyt. Nogle gange kan der bare være behov for noget forandring. Det tror jeg alle kan genkende den følelse!
Jeg synes det tøj du foreslåe lyder rigtig flot, men jeg kan desværre ikke sige om det kommer til at klæde dig, da du næsten er nødt til at prøve det på før du kan vurdere om det er en stil du bryder dig om. Det vigtigste er nemlig at du føler dig smart og tilpas i det når du har det på. Selvom det måske ser smart ud på andre er det ikke sikkert at det klæder en selv, eller måske føles det bare helt forkert at have det på. Det kunne måske være en mulighed at gå ned i en smart herretøjsbutik i den by hvor du bor og fortælle dem, der arbejder der, at du overvejer ny stil. Måske kan de hjælpe dig til at foreslå hvad der kunne klæde dig. Der findes tøj til alle typer, uanset højde og drøjde og jeg er sikker på at de også kan finde en stil til dig som er rigtig cool! Måske har de nogle forslag som du slet ikke selv havde tænkt på eller overvejet. Det kan også være de kan hjælpe til at se hvilke noget tøj, som normalt klæder høje fyre som dig, og hvilke noget tøj du måske skal undgå når du er så høj som du er. Dem, som arbejder i tøjbutikker er rigtig gode til at se den slags. Det synes jeg du skal udnytte.
Nogle synes det kan være svært at se den slags selv. Hvis du har det sådan, kan du jo overveje at tage en god ven med ned i butikken når du prøver nyt tøj på, fordi det kan være rart at have en god vens mening om det tøj man har på - især når det er noget helt nyt.
Som jeg også skrev før, så tror jeg at alle mennesker engang imellem kan have et behov for at der skal ske noget nyt. En ny stil, en ny frisure eller nye møbler på sit værelse. Jeg kan sagtens sætte mig ind i hvorfor du også kan føle der skal ske noget nyt. Samtidig vil jeg dog også gentage, at det allervigtigste er, at du har det godt med den person du er og befinder dig godt i det tøj du går i - uanset stil.
Håber du finder et look, som du kan lide.
Held og lykke med transformationen!
De bedste hilsner,
Astrid