Ny stil?
brevkassespørgsmål af
Anonym
11 år
Jeg vil gerne prøve en ny stil... Altså ikke hele mit tøj men måske bare lidt nyt...en lille detalje? Måske... En bandana, cap, en bestemt ny måde at sætte håret på eller andet... (MIN STIL: girly, stramme jeans, flotte trøjer/toppe, og heste hale eller løst hår... MIT UDSENDE: 1.54 høj, tynd, rundt- firkantet hoved, grønne øjne... MIT HÅR: ok langt... krøllet og lidt klaT ... Og lidt krusset ! ) mit spørgmål er... Hvad skal den nye detalje måske være? Og hvornår? Efter en ferie? Eller hvad? Kom gerne med en masse ideer ;-) tak

Svar:
Hej med dig.
Hvor er det bare friskt og modigt af dig, at du har lyst til at prøve en lille ny detalje af. Mange unge oplever, at de indimellem får brug for at gøre et eller andet nyt ved deres stil. Nogen gør nogle vilde ting og ændrer sig meget, mens andre lige så stiller skifter små detaljer ud. Hverdagen kan nogle gange være lidt ensformet og halvkedelig, og derfor kan det være sjovt og fedt at prøve nye ting og eksperimentere lidt. Af samme grund jeg forstår godt, at du overvejer forskellige muligheder, selvom det allerede nu lyder som om, du har en tjekket, pæn stil.
Jeg synes, idéerne om en bandana, en cap eller en ny frisure er rigtig gode. Dit hoved og dit hår er noget, man ser meget hurtigt, og man vil derfor hurtigt fornemme, at der er sket en ændring, hvis du pludselig går rundt med en sej kasket, et hårbånd eller får klippet en ny, lækker korthåret frisure. Hvis du ikke tør blive klippet, kan du måske overveje at prøve at få farvet dit hår. Det behøver ikke være meget. Måske bare lidt lyse striber, som kan være flot her i forårs- og sommermånederne? Er du rigtig modig, kan du også høre en frisør, hvad de vil mene kunne passe til dig, og hvis du synes, det lyder godt, kan du give dem frit spil. Et besøg hos frisøren kan dog hurtigt blive rigtig dyrt, så husk at hav dine forældre med i det, inden du tager derned og får lavet endet end bare den sædvanlige klipning.
En anden mulighed er også at udskifte små ting ved din tøjstil. Måske kan du prøve at gå i nederdele? Du skriver, du har en girly stil, så måske vil en nederdel passe godt til dig? Du kan også prøve at skifte dine flotte toppe ud med T-shirts med print. Det er meget moderne at gå med T-shirts med forskellige skrifter på, og man kan både have dem på til nederdel, jeans, indeni bukserne og udenpå bukserne. En sej T-shirt vil sikkert også passe godt til en fed kasket, hvis du vælger at gøre to ting på én gang.
Nu ved jeg ikke, hvilke sko, du går i, men for tiden er det også meget på mode at gå med sneakers. Der findes uendeligt mange forskellige slags - både med og uden hæl. Du kan få dem i alle farver, så du kan helt sikkert også finde nogle meget girly nogen. Sneakers er rigtig behagelige at gå i, men de kan også koste en del, så igen er det noget, dine forældre nok skal være med på. Du kan finde mange flotte modeller her.
Ellers vil jeg råde dig til at være opmærksom på alt, hvad du ser. Hvis du spotter en pige med god stil på gaden, så læg mærke til, hvad der gjorde hende pæn og prøv at kopier det. Du kan også se forskellige realityprogrammer med unge mennesker i TV. Måske har nogen af dem nogle fine, små detaljer, som er noget for dig? En anden mulighed er også at købe blade som Vi Unge, hvor der tit er tøjfif til unge piger.
Prøv også at snak med veninderne om det. Det kan være, de har en god idé til, hvad der vil klæde netop dig? Det kan være, I kan aftale en fælles shoppetur eller bare en tur i den nærmeste H&M, hvor I kan finde mange fine ting, der ikke koster særlig meget.
Held og lykke med dit lille stilskifte :-)
Vh. Matilde