nattøj eller ej
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej Cyberhus-brevkasse. Jeg har et lille problem jeg håber I kan hjælpe mig med. Jeg er en 15 årig pige. Jeg har fået en ny veninde. Vi spiller begge to tennis og hun er startet i min tennisklub for ikke så længe siden – hun er skiftet fra en anden klub. Vi spiller en del med hinanden – det er sjovt. Vi er også en del sammen uden for tennisbanen og har det sjovt sammen. Engang skulle jeg sove ovre hos hende for første gang. Hun har en stor seng og vi skulle begge sove der. Da vi skulle sove tog hun al tøjet af og lagde sig op i sengen. Da hun så jeg så overrasket ud sagde hun at hun altid sov nøgen. Jeg havde min silkepyjamas på og følte det var lidt mærkeligt, men mere skete der ikke. Senere skulle hun så sove hjemme hos mig. Min seng er ikke helt så bred, så jeg spurgte, om min mor skulle finde en madras, men min veninde sagde, at var hyggeligere hvis vi lå ved siden af hinanden. Det havde hun jo ret i. Jeg tog igen min silkepy på og igen sov min veninden nøgen. Jeg tænkte at når nu hun var på ”udebane” ville hun måske ikke gøre det, men jo. Jeg syntes det virkede akavet. Jeg kunne ikke undgå at røre hende lidt, når vi vendte os. Om morgenen da jeg vågnede opdagede jeg, jeg lå med hånden på hendes balde. Jeg flyttede den straks og hun mærkede heldigvis ingenting for hun sov endnu. Men jeg blev helt varm indeni – hvorfor ved jeg ikke. Først i sommerferien skal vi på noget træningslejr i tennisklubben og da ved jeg vi skal sove hos hinanden igen. Jeg har tænkt meget over det og mærket efter min mavefornemmelse. Jeg synes det er totalt kikset, at jeg ligger i min store silkepy og hun er nøgen, og som det ser ud nu kunne jeg tænke mig også at være nøgen. Jeg er blufærdig, men omvendt er jeg ikke ked af min krop. Egentlig synes jeg jeg er lidt pæn. Er det mon den rigtige beslutning? Kan der være noget, jeg har overset? Kan jeg vælge en mellemvej? Min veninde er sød og pæn og vi snakker godt sammen. Håber I kan give mig et råd. Knus fra Tinke.

Svar:
Hej Tinke
Kan godt forstå, hvis du synes situationen er lidt akavet - og jeg skal nok prøve at hjælpe dig :)
Når du spørger, om der er noget, du kunne have overset, tror jeg du tænker på om hun måske lægger an på dig. Jeg tror umiddelbart at du må tage udgangspunkt i, at det gør hun ikke. Folk kan være meget forskellige, hvad angår blufærdighed, og din veninde føler måske slet ikke, at det er flovt eller akavet overhovedet. Der er også bare nogen som bedst kan lide at sove nøgen.
Du skal helt klart bare gøre det, du har det bedst med. Hvis du synes, det er rarest at sove i pyjamas, så sov i pyjamas.
Jeg synes ikke, du skal være bange for, om det virker kikset, eller om du virker kedelig. Det er trods alt ret naturligt at sove i nattøj. En mellemvej kunne være at sove i trusser/shorts og top/t-shirt og først se, hvordan du har det med det.
Håber at svaret kunne hjælpe dig. Det er fedt, at du har sådan en sød veninde :)
Venlig hilsen
Mette