nøgenbadning
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Kære Brevkasse Jeg er pige og 13 år gammel. Forleden skulle mig og min lillebror og min mor besøge min onkel og tante og fætter og kusine. De har lige fået et lille sommerhus i Nordsjælland. De bor også på Sjælland så det er ikke ret tit vi ser dem. Min kusine er 16 og jeg syntes nok hun var lidt for gammel til at vi kunne få noget ud af at være sammen så jeg glædet mkg ikke så meget. Men hun var nu mægtig sød. Om eftermiddagen spurgte min kusine om jeg ville med ud og gå en lang tur. Min lillebror og min fætter ville heldigvis hellere spille fodbold. DEres sommerhus ligger ret så langt fra vandet så det var en lang tur. Mig og min familie havde ikke taget badetøj med netop fordi vi vidste huset ikke lå lige ved vandet. Da vi kom til vandet gik vi langs kysten om til et sted hvor der var lidt sand. Det var svært at komme derom og der var helt øde. Min kusine spurgte om jeg ville være med til at nøgenbade. Jeg er meget bluffærdig så jeg var ikke meget for det. Hun forsikrede mog at der ikke kom nogen - hun kender stedet, der kommer aldrig nogen. Til sidst blev jeg overtalt. Jeg forsøgte at dække mig da jeg havde fået tøjet af men det var ikke let. Jeg blev overrasket over at min kusine ikke havde hår forneden - det har jeg da fået. Da hun så jeg kiggede lidt grinte hun og sagde det var fordi hun barberede sig. Til gengæld har hun meget større bryster end jeg har. Det var sjovt - men koldt - at bade og snart glemte jeg at jeg var nøgen. Bagefter ville jeg hurtigt tage tøjet på men min kusine sagde vi da lige skulle have lidt sol på brysterne først - det var blevet fint vejr. Vi solede lidt og så sad vi i sandet og snakkede. Jeg var genert igen men glemte snart igen jeg var nøgen. Min kusine sad på et tidspunkt med bøjede knæ og hovedet på knæene og tænkte måske slet ikke på at hendes skede så var helt åben og jeg kunne se den. Pludselig opdagde jeg at jeg sad på samme måde. Jeg tror jeg blev meget rød i hovedet. Så ville jeg tage tøj på, men min kusine sagde at det værste bare er sand i underbukserne og jeg var helt sandet til, så hun hjalp mig med at børste sand af. Også på numsen og ind i revnen. Det var meget mærkeligt. Der er aldrig nogen der har rørt min numse før. Da vi var færdige gav hun mig et stort kys og sagde det havde været dejligt at bade med mig og så gik vi hjem. Det var også meget mærkeligt for mig - jeg er aldrig blevet kysset før. Jeg sagde til min kusine at hun ikke måtte sige til min mor at vi havde nøgenbadet. Det lo hun af meen sagde hun nok skulle la være. Jeg synes det var en vudundelig dag, men jeg har har også virkelig dårlig samvittighed over nøgenbadningen og det bagefter. Nu siger min mor at min lillebror har plaget om at komme til at lege med min fætter igen, så vi kunne invitere min fætter og kusine en weekend. Der er ikke besluttet noget endnu. På den ene side er jeg vild med tanken, og jeg bliver helt hed, på den anden side nervøs. Jeg ved ikke hvorfor. Er det nogen mærkelige tanker jeg har? Knuz fra B

Svar:
Hej med dig..
Jeg kan godt forstå, du på ene side er lidt nervøs over at skulle se hende igen og på den anden side lidt spændt..
Du har haft en oplevelse med din kusine, som på nogle måder var grænseoverskridende for dig og det kan jeg godt forstå. For det første er du lidt bluefærdig, hvilket er helt okay og måske er du ikke vant til at vise dig nøgen over for ret mange. For det andet ser du en anden pige meget tydeligt og intime steder, og hun røre dig også på ballerne og mellem benene.
Din kusine virker slet ikke bluærdig og det kan være fordi hun er ældre, og måske kan hun bare godt kan lide at være nøgen, og det er sådan set også okay.
Der er ingen problemer eller noget forkert i at bade nøgne og være lidt nysgerrig på hvordan en anden pige ser ud. Jeg kan også fornemme at du på en måde er lidt tiltrukket af hende og at du måske tænker på om der ville ske mere, hvis I mødtes igen.
Det er helt naturlige følelser, men jeg kommer til at tænke på en ting, som jeg synes du skal have med i dine tanker. Når hun er 16 og du er 13 år, må hun faktisk ikke berøre dig intime steder. Den lov den er lavet for at beskytte børn under 15 år, fordi når man er 13 år som du er, så er man tit meget blufærdig, men også både nysgerrig og kan let blive lidt imponeret og tiltrukket af en der er lidt ældre og det er der nogen ældre som ikke kan styre og så udnytter de det.
Når din kusine røre dig dine intime steder, så synes jeg hun udnytter dig og jeg synes faktisk ikke det er okay. Fordi hun skal respektere din blufærdighed, dig og din krop. Du skal selv bestemme hvornår du er nøgen og hvornår nogen skal røre ved dig.
Derfor er det meget vigtigt at du lytter til dig selv og ikke gør noget som du ikke selv har lyst til og har det godt med. Det er okay at have badetøj på når du bader og det er okay at være blufærdig, så selvom hun er ældre end dig og gerne vil bade nøgen med dig, så behøver du ikke at gøre det.::)
Det kan sagtens være, at hun er en rigtig sød pige som slet ikke mener noget med det og bare synes det er hyggeligt at bade nøgen og slet ikke tænker på noget andet. Og det er helt fint, men du skal bare lytte til dig selv..:)
Hvis hun gør noget eller vil noget som du er i tvivl om er okay, så spørg dine forældre, eller skriv herind igen.. Men forhåbentlig gør hun ikke noget og I kan bare nyde vandet og solen (når den kommer)
De bedste hilsner og du må have en dejlig sommerferie
Camilla