Mødt en pige
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Jeg har mødt den her pige, som er virkelig dejlig, men nu svarer hun ikke på mine beskeder fordi jeg skrev noget dumt til hende mens jeg var fuld, hvad skal jeg gøre?
hilsen den forelsket dreng

Svar:
Hej med dig.
Hvor er det dejligt, at du har mødt en sød pige. Jeg kan godt forstå, du er lidt i tvivl om, hvad du kan gøre, nu hvor hun ikke længere svarer på dine beskeder, efter du fik skrevet noget dumt, mens du var fuld.
Når man har gjort noget dumt, er det altid en god idé at tage ansvar for det. Du kan fx skrive til pigen, at du var ked af det, du fik skrevet, mens du var fuld, og at det faktisk ikke passer. At give en undskyldning eller forklare noget dumt virker ofte til at skabe kontakt igen. Det kan jo være, hun netop nu går og tænker over, hvordan det kan være, du skrev det og ikke forstår, hvis du bare ignorerer det. Det kan være grunden til, at hun ikke svarer.
Det kan også være, hun har behov for, at du tager kontakt til hende på en anden måde. Måske synes hun, I har skrevet sammen længe nok, og at det er tid til, at du snakker med hende i virkeligheden. Du kan lige så stille fornemme dig frem og finde ud af, hvornår det vil være passende at opsøge hende og tale lidt med hende.
Jeg ved ikke, om hun ved, hvordan du har det med hende, men hvis du er modig, kan du også fortælle hende det eller skrive til hende. Skriv evt. at du er ked af, hun ikke længere svarer, fordi du kan mærke, at du er blevet vild med hende. Piger kan ofte godt lide, at drenge er direkte omkring, at de godt kan lide dem, og derfor tænker jeg, det kan være en idé for dig.
En anden mulighed er også at snakke med dine venner om det. Måske har en af dem stået i samme situation og fundet ud af det på en god måde. Uanset hvad kan det sikkert være rart at snakke med vennerne om pigerne. Piger kan nemlig af og til være lidt svære at forstå.
Jeg ønsker dig held og lykke med det!
Kh. Matilde