Mærker på bryster
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej Cyberhus.
Jeg skriver fordi, at jeg er i tvivl om jeg bruger den rigtige bh-størrelse. Altså har nemlig opdaget, at jeg har fået nogle mærker på mine bryster. Men synes også bare, at de bh'er jeg går med nu, sidder rimelig godt på mig, men måske tager jeg fejl? Har hørt om, at man kan komme ned og få målt sine bryster og finde ud af, hvilken bh-størrelse man skal bruge, men synes at det virker lidt akavet. Er i forvejen en meget genert person og synes det er lidt grænseoverskridende. Måler de brysterne altså sådan hvor man overhovedet ikke har noget på? Eller kan de også bare måles ude på trøjen? Begge dele tror jeg vil være rimelig akavet, så ville høre om der måske ikke var en anden måde, man kunne finde ud af, hvliken bh-størrelse man skal have?

Svar:
Kære dig
Det kan være rigtig ubehageligt at gå med den forkerte BH. Det lyder ikke som om at du er helt forkert på den i forhold til størrelsen (eftersom det ikke er ubehageligt), men der kan måske godt ændres lidt på størrelsen. Man måler BH størrelse ud fra 2 mål. Det ene er mål omkring brysterne og det andet er rundt om livet (altså der hvor de popper ud og der hvor BH'en samles). Du kan sagtens selv måle med et målebånd, og i det her skema kan du så finde den størrelse der passer til dig. Når du har fundet den rigtige størrelse, så prøv at tage ned i en undertøjsforretning (ellr i undertøjsafdelingen i H&M) og tag nogle BH'er i den størrelse plus 1 der er en størrelse mindre og 1 der er en størrelse større. Og så prøv dig frem. Hvis det er helt umuligt, så har du ret i at du kan få hjælpe af personalet i butikken (ikke i H&M). De måler udenpå tøjet og hvis du tænker at det er pinligt, så husk på at de måler utrolig mange forskellige bryster i løbet af en dag, og at du i det mindste ikke har bryster der hænger nede ved navlen. Det syn må næsten være lidt akavet både for personale og den der har brysterne.
Det er super godt at du er nysgerrig på at finde den rigtige størrelse. Langt de fleste kvinder går rundt med en forkert BH størrelse, og det har ret stor betydning for hvordan dine bryster ser ud, hvor godt støttet din ryg er og hvor tilpas du føler dig i løbet af dagen.
Jeg håber du finder den rigtige størrelse!
Venlig Hilsen
Signe