må ikke være sammen med kæresten:/

brevkassespørgsmål

må ikke være sammen med kæresten:/

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år

Kære brev kasse:) jeg har et problem jeg har aldrig rigtig været til fyre på min alder, jeg føler mig mere tryk ved dem der er ældre jeg har fået mig en kæreste han er godt nok 18 snart 19, men jeg må ikke være sammen med ham for min mor fordi hun er så overbeskyttende self er det da dejligt hun er det men sys alligevel det er lidt for meget, men hun sys 4år er for meget ja måske er det meget når jeg ikk er ældre, men hun siger han sikkert bare vil i buksene på mig. men jeg har snakket med ham om det, jeg er ikk klar til sex og det er han forstået med og han respekter det, han elsker mig og han vil vente til jeg er klar. vi snakker om at mig og ham skal mødes hemmeligt, men det er lidt svært kan ikk finde ud af at lyve for min mor, men vi har været sammen i snart 3månder, jeg kender ham gemmen min søster de gik i skole sammen, og min søster har forklart mor at han er ikk den fyr der bruger en pige på den måde, hvad skal jeg gøre, blive ved ham eller skal jeg slå op? håber i kan hjælpe mig Kh mig:)

Svar:

Kære du

Det er rigtig godt, du skriver her ind med dit spørgsmål, så du ikke går med det alene! Det lyder som om du har en sød mor, der bekymrer sig for dig og vil dig det bedste og ikke vil se dig såret. Det er vigtigt, at du er ærlig og åben over for hende, så hun kan forstå din situation bedst muligt. Det lyder også som om din søster prøver at støtte dig ved at tale med din mor. Jeg synes også det er flot du ikke er begyndt at lyve over for din mor, selvom du føler, hun er for beskyttende. Men som du nok også godt ved, så vil hun dig bare det bedste. Jeg synes, du skal prøve at mærke efter, om du gerne vil din kæreste selvom det kan være lidt besværgelig med din mor der er imod det. Din kæreste lyder forstående over for dig og det er vigtigt at han respekterer, at du ikke er klar til at have sex og ikke begynder at presse dig på noget tidspunkt. Jeg synes ikke du skal slå op med ham, men prøv at snakke med din mor. Måske kan du invitere ham hjem til dig imens hun er hjemme, så hun kan møde ham og lære ham at kende. Det vil gøre det nemmere for hende at acceptere og forstå din situation, hvis hun selv har mødt din kæreste. Jeg kan godt forstå, hvorfor din mor siger, som hun gør, fordi hun er bange for at din kæreste ikke kan vente med at have sex og derfor måske vil komme til at presse dig ud i det. Alle drenge er dog forskellige, så måske vil det hjælpe, hvis hun lærer ham at kende. Så prøv at tale om det allesammen og bliv ved med at være åben og ærlig over for din mor.

Held og lykke med det.

Mvh Miriam