Mor spørger!
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej cyberhus!
jeg har skrevet med denne frrng i noget tid! Jeg er selv 14 og han er 16! Vi har længe snappet frækt(i undertøj) og han er super sød! Men nu er min mor begyndt at spørge ind til hvem han er, og her forleden lå hun mærke til at jeg havde skiftet trusser flere gange den aftnen. Hun begyndte med at sige at jeg ikke skaL gøre noget jeg vil fortryde. Jeg har styr på det, der er ikke ansigtet med på nogle af billederne, og hvis man ikke vidste det var mig ville man ikke kunne se det, men hvordan siger jeg til min mor at jeg snapper frækt med en der er 2 år ældre? På forhånd tak for hjælpen<3

Svar:
Hej med dig
Det er godt at du skriver til brevkassen, når du er lidt i tvivl omkring hvordan du skal involvere din mor i den kontakt du har med din flirt. Det kan være grænseoverskridende at fortælle sine forældre om den man skriver med, men jeg synes at det er en god ide at snakke med din mor om det, så du ikke skal gå rundt og holde det hemmeligt. Det er bare rigtig rart at kunne være ærlig og snakke om det der sker i ens liv med ens forældre. Du kan måske fortælle hende lidt omkring hvordan du har mødt ham og hvor ofte I snakker sammen. Det kan være at du i første omgang ikke skal sige at I kun snakker frækt sammen, men at det kan komme lidt senere. Men derudover synes jeg også at du skal indvie dine veninder i at du snakker med ham her fyren, hvis du ikke allerede har gjort det. Så har du nemlig også nogen du kan snakke med, hvis det bliver lidt for meget eller hvis der er noget ved den måde I snapper på, som du ikke rigtigt har lyst til mere.
Det lyder til at du har haft nogle gode overvejelser omkring det her med at snappe frækt med en dreng du ikke har mødt i "virkeligheden". Det er nemlig sådan at ligeså snart man begynder at sende noget over telefon og via nettet til et andet menneske, så kan de bruge det til lige præcis det de vil også selvom man har lavet en aftale om at det er hemmeligt. Det betyder altså at ham her drengen kan vise billederne til sine venner (via screenshot på mobilen) eller dele billederne på nettet. Selvom dit ansigt ikke er på, kan det stadig være ubehageligt at andre kan se ens krop. Derfor skal du vide at der er noget rigtigt ved det din mor siger med at du ikke kan fortryde det. Når først det er sendt afsted, så kan du ikke vide hvad der sker med dine billeder. Hvis du har det helt ok med det og du synes at du har fundet en god løsning med ikke at vise dit ansigt, så bestemmer du selv hvad du gør med dine snaps.
Jeg håber du får snakket med din mor omkring ham her.
God sommer.
Venlig hilsen Marianne