Modbevise kæresten
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Hej!
Jeg har en kæreste som jeg elsker utroligt højt, men han har selvtillids problemer...Han vil have mig til at bevise at han har en stor penis, men hvordan? Nu når jeg allerede siger det til ham hele tiden?
Tak

Svar:
Hej med dig
Jeg kan godt forstå du er frustreret.
Både piger og drenge har ofte stort fokus på hvordan man skal se ud, for at være "rigtig" eller "god nok" og for rigtig mange fyre kan det let komme til at handle om at de føler det er nødvendigt at have en stor penis...også selv om det jo i bund og grund ikke har så stor en betydning.
Jeg tænker at det i høj grad handler om at din kæreste er usikker på sig selv, og måske derfor har brug for at du forsikrer ham om at han er god nok? Det er jo bare svært hvis han så ikke er så god til at lytte når du fortæller ham at han er god nok.
Jeg kan ikke give dig et råd eller et bestemt trick til hvad du kan sige for at overbevise ham. Mest af alt fordi jeg tænker at den her usikkerhed som han har nok er så stor en del af ham at jeg ikke er sikker på at du kan sige noget der vil overbevise ham, for hvis han er så usikker på sig selv vil tvivlen nok altid sidde og gøre ham lidt usikker.
Jeg ved ikke om du har konfronteret ham med de her selvtillidsproblemer og med hvad det gør ved dig når han hele tiden stiller spørgsmålstegn ved det du fortæller ham? Hvis ikke du har synes jeg du skal gøre det.
Fortæl ham at du elsker ham utroligt højt ligesom du skriver her i dit brev, og at det frustrerer dig at han ikke lytter til dig når du fortæller ham at han er lige præcis sådan som du synes han skal være for at være en god kæreste for dig.
Du skriver at han har selvtillidsproblemer og hvis det er tilfældet kan jeg forestille mig at det ikke kun er når det handler om størrelsen på sin penis at han bliver usikker på om han er god nok, og måske er det noget han kunne have brug for hjælp til af en professionel. Så han mere generelt kan få opbygget sit selvværd og tro mere på sig selv. Du kan være der for ham, støtte ham og være en god kæreste, men den der usikkerhed og manglende tro han har på sig selv, det er noget han selv bliver nødt til at kæmpe for at ændre. Det kan du ikke gøre for ham.
Det tænker jeg du bliver nødt til at fortælle ham og så ellers fortælle ham at du gerne vil støtte ham i det, når han prøver at gøre noget ved det.
Du kan oveveje at henvise ham til vores chat, hvor han kan snakke med en voksen rådgiver om hvordan har har det med sig selv.
Jeg håber I finder ud af det sammen.
Mange hilsner
Niels-Christian