Mobning?

brevkassespørgsmål

Mobning?

brevkassespørgsmål af
Lulu
12 år
Oprettet 7 år 6 måneder siden

Hej

Jeg er en pige der går i 6. klasse, og jeg har madkundskab i skolen.

Min lærer er meget skrap, og hun gør mig bange, derfor prøver jeg at gøre alt så rigtigt som muligt. Men et stykke tid siden sagde to drenge fra mit hold, at jeg har kaldt hende "gammel og grim". Og det har jeg overhovedet ikke kaldt hende. Nogensinde.

Da min lærer hørte på de to drenge troede hun på det, det kunne jeg se på hende, og nu er hun tit på nakken af mig.

Hun skælder mig ud foran hele klassen, bruger mig som eksempel hvis der er nogen fra klassen der har gjort hende utilfreds, og tvinger mig til at skrabbe hele tallerknen ren (og spise det), selvom alle de andre gerne må skrabbe resterne fra deres måltid i skraldespanden.

Jeg har sagt til hende at det de drenge sagde er løgn, men hun mener at jeg er en løgner.

Jeg aner ikke hvad jeg skal gøre, og det hjælper ikke at sige det til mine forældre, fordi de ringer bare til skoleinspektøren, og jeg orker ikke at få flere problemer.

Hvad skal jeg gøre?

Svar:

Hej med dig!

Det lyder bestemt ikke rart med en lærer, der gør dig så bange. Synes det er flot og modig af dig, at du har sagt til hende, at det drengene har sagt om dig, ikke passer. Har du mon talt med andre om det? Hvis ikke, så kunne det være en idé at tale med en ven eller veninde fra holdet for at se, om han/hun ser det samme som dig - alså at din lærer ydmyger dig overfor de andre. Det kunne også være en mulighed at tage en snak med de to drenge, der løj om dig overfor læreren. Måske kan du få dem til at tale med din lærer om, at det blot var en histore, som ikke passede, de havde fundet på.

Hvis din lærer behandler dig på den måde, som du beskriver i dit brev, så skal det stoppes. Derfor tænker jeg, at du bliver nødt til at tale med nogen om det. Også selvom det er svært. Du kunne også prøve at tale med din lærer en gang til, hvor du forklarer hende hvordan du har det, med det hun gør ved dig, og at du virkelig ikke har sagt det om hende. Hvis du har modet, så fortæl hende, hvor bange hun gør dig, og at du aldrig ville turde sige sådanne grimme ting om hende. Måske er hun slet ikke klar over, at hun gør dig så bange.

Håber du kan bruge mine råd, og at du finder modet frem til at turde fortælle det til nogen.

Bedste hilsner

Isabella.

IsabellaMs billede
Isabella har svaret på dette spørgsmål