Mit nye liv...
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej Jeg har fået at vide at jeg skal flytte til et nyt land og vil gerne have en masse Info og gode råds til at få venner :))

Svar:
Hej med dig.
Det lyder vel nok spændende at du sådan skal flytte til en nyt land.
Jeg tænker på om du mon skal begynde i en ny skole derovre? Hvis du skal det, kan du måske finde ud af hvad der er for en skole og hvilken klasse du skal gå i. Måske kan dine forældre hjælpe dig med at finde nogle oplysninger om skolen på nettet. Det kan jo være du kan komme i kontakt med nogle af dem i din klasse allerede inden du skal begynde. Så kan du skrive med dem på nettet eller noget.
Når I først er flyttet derover, kommer du helt sikkert til at starte i en ny klasse, hvor du vil få mulighed for at møde nye venner. Måske har du nogle interesser, f.eks. sport, dans, computer? Hvis du har noget du godt kan lide og går op i, kan du jo finde ud af om der findes et sted, hvor du kan gå til det. Det er et godt sted at møde nye venner. Det kan også være du opdager nogle omkring det sted, hvor I skal bo, som du kan blive venner med.
Jeg går ud fra at det, sprog du kommer til at bruge er engelsk. Jeg ved ikke om du er god til engelsk. Hvis ikke, kan du allerede nu begynde at øve dig på sproget med dine forældre eller andre kammerater. Hvis du allerede kan lidt engelsk når I kommer derover, så er det også nemmere at komme i kontakt med andre. Men ellers lærer du det sikkert vildt hurtigt når i først er flyttet derover.
Håber du kunne bruge mine råd :-)
De bedste hilsner Sine