Mit hår
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej, jeg er en pige på 15 år. Mit hår går til brystet. Jeg vil rigtig gerne have det taljelangt. Kan det lade sig gøre på 2 år? Det er okay at vente så længe, bare det altså kommer Kh Mille

Svar:
Hej Mille
Det er helt individuelt, hvor langt ens hår kan blive. Det afhænger har sund kost og dit generelle helbred. Hvis man ikke får de nødvendige mineraler og vitaminer, så vil håret knække og enderne spalte. Derudover er det nok også genetisk, hvor langt hår du kan få. Lige som hvor tykt det er.
Hvis du nu har et sundt langt hår, som det lyder til du har nu, så kan det sikkert ikke tage så lang tid for det at nå til taljen. Det afhænger jo igen af hvor høj du er, og hvor lang en overkrop du har :)
Umiddelbart tror jeg godt, man kan sige håret vokser 1 cm om måneden. Så kan du gange 1 cm med det antal centimeter du mangler ned til taljen og så har du, hvor lang tid det cirka vil tage at få hår til taljen. Så hvis du har hår til brysten nu og der er 5 cm fra dit bryst til din talje, så er der 5 måneder til du har hår til taljen.
Jeg håber det var svar nok.
Mvh Miriam