mit crush
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej er cyberhus!
Jeg er så en pige på 13 som har fåret et rigtig stort crush på en dreng, men problemet er bare han er 16.
Jeg begyndte at få følelser for ham, da jeg gik til valgfag med ham, og vi fik øjenkontakt, også ligepluselig havde jeg bare et crush på ham.
Jeg kan seriøst ikke lade være med at tænke på ham, men noget i mig siger det er forkert at kunne lide en på 16.
Jeg har haft øjenkontakt med ham mange gange, så noget siger mig han også godt kan lide mig.
Men jeg vil virkelig gerne begynde at snakke med ham, og være en af hans gode venner, men jeg har ingen ide om hvordan jeg skal gøre det, fordi han sidder altid i sin klasse, så det er rimelig nederen.

Svar:
Kære du,
Selvom tre år måske kan virke som en enorm aldersforskel, så behøver der faktisk ikke være en stor forskel mellem jer i forhold til jeres personlighed og interesserer. Det er også meget almindeligt, at man ser op til og måske får et crush på drenge, som er lidt ældre, end man selv er. Derfor skal du ikke føle, at der er noget forkert ved de følelser du har for den 16-årige dreng.
Du skriver, at I indtil videre har haft øjenkontankt flere gange, men ikke snakket sammen endnu. Du skriver også, at du gerne vil begynde at snakke med ham, og det synes jeg, lyder som en rigtig god ide, så du kan lære ham bedre at kende. Hvis I ikke går i klasse sammen, så kan du måske falde i snak med ham på skolegangen i et frikvarter, eller "tilfældigvis" gå samme vej som ham vej hjem fra skole. En anden mulighed kunne være at få hans mobilnummer (måske du kan få det gennem en fælles ven?) eller finde ham på facebook. Nogen synes, det er rarere at kontakte folk første gang ved at skrive til dem, og det kan være en lige så fin måde at gøre det på.
Jeg håber, at du snart får en god mulighed for at komme i kontakt med dit 16-årige crush.
Venlige hilsner
Simone