Mit Crush
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hey brevkasse.
Jeg har en pige som jeg efterhånden har kendt i et par år, og nu har jeg fået et crush på hende. Vi snakker fint sammen også selv om vi ikke går på samme skole mere.
I Fredags(21. feb) skrev hende, en anden veninde, og en af mine kammerater sammen. Min kammerat forlod så samtalen på facebook ret hurtigt, men mig og de 2 piger skrev sammen i 4 timer derefter - langt ud på natten. Fra den dag af fik jeg virkelig bare et crush på hende - men jeg tør ikke skrive til hende - kun om sådan noget irelevant. Jeg ville gerne spørge hende om lidt mere - om hun evt. kunne lide mig - jeg ved ikke hvordan jeg skal starte det.
Hjælp mig!!
Tak på forhånd.

Svar:
Hej med dig
Det lyder til at du er blevet rigtig godt forelsket i hende her pigen. Det kan både være en helt vildt fantastisk og skøn følelse, hvor man bare hele tiden tænker på personen og på hvordan man kan komme til at snakke med eller se hende. Men det kan også være lidt svært, fordi man kan blive helt forvirret over om den anden kan lide en helt på samme måde eller fordi man måske er lidt genert og derfor ikke ved hvad man skal sige eller gøre. Det er meget almindeligt at have de her slags følelser, når man er blevet forelsket i en person og noget som alle vil opleve igennem deres liv.
Men hvad kan du gøre for at komme til at snakke med hende? Jeg tænker det første du kan gøre at vise hende at du godt kan lide hende. Piger kan rigtig godt lide at få at vide at en dreng synes de er søde, lækre eller sjove. Du kan fx begynde at kommentere eller like hendes billeder på Facebook. Du kan også skrive personlige beskeder til hende om hvad hun har lavet, hvad hun interesserer sig for eller hvad hun kan lide ved drenge. Hvis du er rigtig modig, kan du måske spørge om hun har lyst til at ses med dig. Du kan foreslå at I skal spise en is sammen når solen skinner en dag, se en film sammen eller spille et spil. Lige meget hvad du foreslår, så tror jeg at hun vil blive rigtig smigret og glad.
Hvis det nu viser sig at hun ikke har det helt på samme måde som dig, så kan det godt være rigtig irriterende i starten og måske føles lidt pinligt at du spurgte hende ud. Men tænk på at du jo aldrig havde fundet ud af noget, hvis du ikke havde spurgt og under alle omstændigheder tror jeg at hun vil synes at du er ret sej fordi du spurgte.
Så, kast dig ud i det og forhåbenligt kan hun lide dig helt på samme måde :-)
Venlig hilsen Marianne