mit aller kæreste skal flytte til den anden side af jorden!
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej.. Jeg føler mig lidt dum af at skrive om det her, for uanset hvad, ved jeg at der bliver en ende på det den 15 september! Jeg er dybt forelsket i en dreng på min efterskolen, men han har lige fået af vide at han skal flytte til USA til efteråret. Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre for jeg vil gerne komme rigtig sammen med ham, men jeg vil hele tiden gå og tælle ned til at det hele var forbi, og det ville jo ødelægge det hele lidt.! vi er begge kunst over den besked han fik og ville ønske det aldrig var sket! fra mig

Svar:
Hej
Du skal slet ikke føle dig dum over at skrive det her. Det lyder ikke til at det kan ændres på at han skal flytte til USA, men du er ked af det og har behov for at snakke om det. Så det er rigtig fint du skriver.
Det er svært at være i et forhold som man ved hvornår slutter. Det positive er, at i slutter på en måde hvor det ikke er den ene der sårer den anden. Det kan betyde at i kan beholde hinanden i jeres liv, men godt nok på en anden måde end som kærester. I må nyde den sidste tid i har sammen som kærester. Jeg ved godt det kan være svært ikke at fokusere på at det snart er slut. Men I er begge vilde med hinanden, så prøv at få det bedste ud af det.
Det der kan være lidt farligt ved at slutte et forhold når begge stadig er vilde med hinanden, er at det kan være meget svært at komme over. Du å huske på når han er rejst at du skal glemme ham som kæreste.
VH Denise