Mindreårige??!
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Kære Brevkasse. Jeg har nogle spørgersmål jge håber at i kunne hjælpe mig med. Der er de her to drenge som jeg har forfærdelig mange følelser for. De begge to, går to klasser under mig. Da jeg så skulle til at i 7 klasse skulle hele min klasse flyttes over på en større skole da vores gamle skole kun gik op til 6 klasse, det påvirkede meget mit og den første drengs forhold, fordi jeg havde helt vildt mange følesler for ham da jeg tog derfra, det er et år siden vi mødte hinanden på skolen til et projekt. Han gjorde mig rigtig glad og vi havde det smadder sjovt sammen og vi blev også kærester. Dagen kom hvor jeg slog op, lige præcis 2 uger inden sommerferien, det var så ikke pga. ham, men fordi jeg vidste at jeg ville komme til at savne ham så meget at jeg slet ikke kunne holde ud til, ikke at se ham i næsten 2 måneder. Da jeg så kom i skole igen havde jeg glædet mig til at besøge min gamle skole kun for at se ham igen, men så fik jeg afvide at han allerede kunne li en anden pige fra hans klasse som også var hans nabo. Det gjorde rigtig ondt i mit hjerte at vide at han bare kunne glemme hans fortid og bare være så skdie kold som om jeg bare var en fjern person og i en perriode skar jeg i mig selv, fordi jeg ikke ønskede at det skulle ende sådan, da vi havde haft de mest sjoveste og dejligste minder sammen. Så blev det vinterferie og jeg fik afhvide at en anden dreng fra hans klasse som hed Jens kunne li mig, jeg overvejede meget hvad jeg skulle svare Jens, da han spurgte mig om vi skulle være kærester. Jeg svarede ja fordi jeg håbede på at jeg kunne få følelser for ham og glemme alt om min x-kæreste. Da min x-kæreste så fandt ud af det tiggede han og bad mig om at komme tilbage og blive hans igen. Jeg skrev at det var forsent og at det var slut, men han kontaktede mig op til fler gange efter jeg havde bedt ham om at lade vær'. Han havde såret mig da han havde afvist mig og skuffede mig meget. Jeg begyndte at få fler og fler følelser for Jens og vi kom da også sammen i 4 måneder, jeg glemte alt om min x-kæreste og Jens var bare min eneste ene. Hans smil kunne altid gøre mig glad og vi kunne græde foran hinanden uden det på nogen måder blev pinligt, men så kom dagen også hvor jeg gjorde det forbi med ham. Han græd foran mig, jeg viste at det ikke ville blive let for jeg havde stadig sindsygt mange følelser for ham. Lige nu kan jeg ikke se hvorfor jeg gjorde det, jeg tror at vi misforstod hinanden alt for mange gange, og vi havde også tit små skinderiger og det blev til sidst for meget. Lige nu savner jeg ham men da jeg allerede har såret hans hjerte op til 10 gange er jeg ikke sikker på at han ville have tilbage. Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre, det jeg var mest bange for hvis jeg nu slog op med Jens at jeg ville komme til at savne min x-kæreste. Men det er ikke tilfældet, jeg savner JENS!! Og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre for at få ham tilbage ...?? - Skal jeg bare droppe de 5 klassere og komme videre? jeg ved ikke hvad jeg skal gøre, fordi de også betyder rigtig meget da jeg har kendt dem i rigtig lang tid?? - Ida

Svar:
Hej med dig Ida
Jeg kan godt forstå du er i tvivl om hvad du skal gøre, Så jeg håber jeg kan hjælpe dig lidt, til og finde frem til hvad du vil gøre.
Det lyder til at du og din første kæreste har haft jeres kærestedage sammen. Det syntes jeg i begge skal nyde, men nu er det Jens der betyder noget og ikke ham den anden. Du siger, at du har haft mange skænderier med Jens og jeg syntes du skal vide det er meget normalt, især fordi i har den aldersforskel som i har, for det kan betyde i opfører jer meget forskelligt.
Men hvis du holder så meget af ham, så er der ikke noget i vejen i, at prøve og få ham tilbage. En rigtig god måde du måske kan få ham tilbage er, at invitere ham et sted hen hvor i er jer selv, så i kan snakke sammen. Så syntes jeg du skal fortælle hvor meget du savner ham og at du er ked af du slog op, men du savner det i havde sammen, fordi det var så godt.
Hvis det kan være for hårdt, at sige til ham, kan du også vælge og forklare det i et brev. Det vigtigste er bare han ved det.
Jeg håber du kan bruge svaret
Med venlig hilsen Paw