Min venindes storebror.
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Hej, jeg er en pige der lige er fyldt 16 år. Jeg har en rigtig god veninde, som kun er 12 år. Vi er begyndt at være ret meget sammen. Min veninde har en storebror på 14, som stort set altid er der når jeg er der. I starten lagde jeg ikke specielt meget mærke til broren, som jeg vil betegne som J. Men det er begyndt at udvikle sig en del. Når jeg er hjemme ved veninden er J til sammen med os. Mig og min veninde har begge hest, og har dem stående det samme sted. Så også der snakker jeg med J. J vil gerne "prøve kræfter af med mig", og det ender tit med at han ligger ovenpå mig og sådan. Vi har ikke lavet noget. Han kigger mig ofte dybt i øjnene, og det er som om at han udnytter den mindste mulighed for at røre ved mig. Jeg er lidt i tvivl og lidt forvirret.. Jeg er bare sikker på en ting, og det er, at jeg er vild med ham! Er han vild med mig? Hvis ja, hvad skal jeg så gøre? Hvordan skal jeg føre vores forhold videre? Er det fair for min veninde? Håber i kan svare på mine spørgsmål. Mvh. den forvirrede pige, der er vild med venindens bror..

Svar:
Hej med dig..
Det lyder til at du hygger dig, både med din veninde og hans bror og jeg kan godt forstå du er blevet lidt usikker på hvad det betyder, når han kigger meget på dig og er vild med at "lege" med dig på den måde.
Jeg kan nok ikke svare helt præcist på, om han er vild med dig, men han er i hvert fald nysgerrig på dig. Drenge på 14 år er nysgerrige på piger og han synes nok det er ret spændende at tumle rundt med en pige på 16 år.
Så det kan godt være han er vild med dig og har lyst til at lære dig endnu bedre at kende, det kan også være at han synes du er lækker og gerne vil røre lidt ved dig.
Men først og fremmest synes jeg du skal lytte til dine egne følelser og du skriver at du er ret vild med ham. Derfor synes jeg først du skal tage en snak med din veninde om det, fordi jeg tror det er vigtigt at du er meget ærlig over for hende. Det lyder til at I er ret gode veninder, så for at respektere hende og jeres venskab, så tror jeg det er en god ide.
Bagefter synes jeg du kan prøve at fortælle J hvad du føler, og høre ham hvordan han har det. Du kan jo forætælle ham om de ting du har set og at du er lidt usikker på om han kan lide dig på den måde. Og så må du se hvadv der sker?
Hvis du synes det er lidt svært at sige det og spørge ham, så kan det jo være din veninde kan hjælpe dig, men ellers kan du også skrive det til ham på facebook eller sms..
Jeg håber du finder ud af hvad han føler..
De bedste hilsner
Camilla