min ven tog på min veninde
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
hej vil starte med at sige at det ikke rigtig handler om mig men om hvad jeg skal gøre og om jeg skal gøre noget.
til at starte med fik jeg at vide fra min veninde at da hun havde været hjemme ved min ven (vi går alle 3 i skole sammen) havde hun vågnet og han havde hånden nede i hendes bh. og han havde spurgt "om de skulle gøre det" og siden hun har fortalt mig det har jeg ik rigtig vidst hvad jeg skulle gøre. og det skal lige siges at hun kan ik lide ham på nogen måde andet end ven. men jeg er lidt usikker fordi jeg er måske lidt lun på hende .
så hvad skal jeg gøre, skal jeg sige noget til nogen af dem eller bare lade det gå i glemmebogen

Svar:
Hej med dig
Jeg kan godt forstå at du er blevet helt usikker på hvad du skal gøre, efter du fik det her at vide af din veninde.
Jeg kan ikke rigtigt fornemme om du synes det var forkert det din ven gjorde og at det er det du gerne vil snakke om. Eller om det er fordi du kunne mærke at du faktisk er lidt lun på din veninde? Det kan også være at det bare er lidt underligt at det er sket, uden at I har snakket om det.
Uanset hvilken grund du har til at ville snakke med dem, så synes jeg sagtens at du kan. Det er altid i orden at fortælle hvordan man har det, hvis man ikke føler at man kan glemme noget der er sket. Det kan være at de slet ikke tænker på det mere eller måske endda har glemt det, men derfor synes jeg sagtens at du kan snakke med dem om det alligevel.
Spørgsmålet er så, hvad du kan sige og gøre. Jeg tænker at det måske er en god ide at snakke med dem hver i sær til en start, for så kan du måske få en bedre snak end hvis I alle tre vil sige noget. Jeg ved ikke om du allerede har snakket med din veninde omkring det her siden hun fortalte dig det. Men hvis du ikke har det, så synes jeg at du skal snakke med hende. Fortæl hende at du har det lidt underligt med det der er sket og at du ikke helt ved hvad du skal gøre og sige til det. Jeg synes også at du skal snakke med din ven omkring det. Spørg ham hvad der skete og fortæl ham at du har det lidt svært med det.
Ved at få snakket med dem, så tror jeg du vil opleve at det begynder at fylde mindre for jer alle tre og så er det måske lidt nemmere at fortsætte jeres venskab.
Jeg håber du får en god sommer.
Venlig hilsen Marianne