Min ven og min kæreste
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Jeg er en pige på 15 ½, jeg har en masse spørgesmål : jeg har en kæreste som også er min eks-kæreste , da han slog op blev jeg dybt ullykkelig og kunne ikke gennemskue noget . han slog op fordi han havde en svær periode og vi mistede kontakten. min 'ven' hjalp mig med at komme mig over ham , selvom han også var meget ked af det fordi han var/er forelsket i mig , efter niget tid blev jeg også forelsket i ham (efter jeg var kommet mig over min kæreste) . efter noget tid blev jeg forelsket i min 'ven' og vi fik noget kørende , vi blev aldrig kærester men vi er begge som forelskede . min kæreste kontaktede mig igen og efter noget tid spurgte han om jeg ville komm sammen . jeg var/er i tvivl om jeg elskede/elsker ham og nu har vi været kærester i 3 uger . ham min 'ven' ved det ikke og jeg har heller ikke lyst til at fortælle ham det for jeg vil ikke miste ham , men samtidig er jeg i tvivl om jeg elsker min kæreste . - hvad skal jeg fortælle til min kæreste? - hvad skal jeg fortælle til min 'ven'? - hvad skal jeg gøre for at finde ud af om jeg elsker min kæreste? / - jeg gik tilbage til ham fordi vi havde et rigtig godt forhold sidst . - hvad skal jeg gøre? håber i kan hjælpe mig /; . kh . M1chele

Svar:
Kære M1chele
Jeg kan høre på dig, at du har det rigtig svært med den situation du står
i, og at du ikke helt kan finde ud af, hvad du skal stille op med de to
drenge som du fortæller om.
Det lyder til at de begge to betyder meget for dig, men at du ikke er helt sikker på hvad du egentlig føler for dem hver især.
Det kan være svært at skille det hele ad, så jeg vil først og fremmest foreslå dig at snakke dine tanker igennem med en god veninde eller ven. Selvom de ikke kan give dig et bestemt svar, er det altid godt at få ”vendt tingene”, det giver tit nogle nye ideer og et klarere billede af
situationen.
Du spørger, hvad du skal fortælle til din kæreste.
Du kan vælge at fortælle din kæreste, at du er forvirret efter I er blevet kærester igen, og at du ikke er sikker på, hvad du føler for ham nu. Måske kan han allerede mærke, at du går og tænker på noget, så det er altid godt at være åben om sine tanker og følelser.
Det kan sommetider være svært at starte sådan en snak, så en ide kunne være at skrive et brev til ham og så snakke med ham efter han har læst det.
Du kan også tage en pause på fx en uge, hvor i aftaler ikke at snakke sammen, og se om
du kommer til at savne ham. Det hjælper tit, at få tingene lidt på afstand.
Du skriver at du ikke har fortalt din ven, at du er blevet kærester med din ex igen, fordi du ikke vil miste ham. Jeg syntes du skal være ærlig overfor din ven.
Hvis han finder ud af at i er kærester, ved at høre det fra en anden end dig, vil han formentlig blive mere såret. Du kan fortælle ham det som det er. Fortæl at du har fundet sammen med din ekskæreste, men at du ikke vil miste ham/din ven.
Det kan også være det kan hjælpe dig at snakke med din ven om dine tvivl omkring din kæreste.
Jeg håber du finder ud af hvad der er mest rigtigt for dig.
Det vigtigste er at du får afklaret dine følelser.
Venlig hilsen
Julie og Denise