min ven er blevet kendt....:/
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej brevkasse:) Min ven er blevet kendt - vil helst ikke sige hvordan og helst ikke gå i detaljer, sorry. Jeg får beskeder om hans telefon nummer, om hans adresse og andre meget personlige ting, jeg har snakket med ham om det og han er også selv ved at være ret træt af det - det var rigtig sjovt i starten da man kunne gå og snakke om det og det var da også lidt sejt at kende ham:( Han har slet ikke ændret sig - som jeg regnede med og det er jeg virkelig glad for!<3 Men... Jeg kan ikke klare at der ligger så mange beskeder i min indbakke og at folk stopper mig på gaden:/ Jeg aner ikke hvad jeg skal gøre og jeg gider ikke at gå "under jorden" med ny email, nyt udseende osv. bare fordi andre mennesker ikke kender til grænser^^ -en pige som savner sin ven

Svar:
Normal
0
21
false
DA
X-NONE
Kære dig
Jeg får lyst til at starte med at sige at jeg synes du lyder som en rigtig god veninde. Jeg tror der er mange der kan have svært ved at mærke hvor grænserne går, når man kommer i en situation som dig. Jeg forstår godt at du ikke har lyst til at ændre noget, fordi andre mennesker ikke ved hvor grænserne går.
Det første jeg kommer til at tænke på, er at den her interesse i kendte, ofte går over efter et stykke tid. Det virker til at det allerede har varet lidt tid nu, men kunne det være at der efter noget tid, var mindre interesse for din ven og dermed også dig?
Hvis det ikke går over af sig selv, så synes jeg der er to ting du kan vælge at gøre. Det ene er at ignorere de folk der skriver til dig. Ofte virker det når man slet ikke svarer, for så bliver det lidt kedeligt at skrive til dig til sidst.
Det andet jeg synes du skal overveje er at få en ny email-adresse og telefonnummer, selvom jeg  godt kan forstå at du tænker at du ikke vil gøre det. Jeg tænker dog alligevel at det kunne være en god ide. Du kan jo beholde de gamle, og så kun give dit privat nummer og email til venner og familie du kender rigtig godt.
Til sidst vil jeg lige nævne at det måske kunne være en god ide for dig, at snakke med din ven om hvordan han gør når folk skriver til ham. Der må være mange der skriver til ham også, så det kan være han har nogle tricks. Lige meget hvad, så kunne det være meget rart at få snakket med ham om det her. Så forstår han at det ikke kun er ham det har betydning for, men også alle omkring ham, bland andet dig.
Jeg håber du kunne bruge mit svar og at de her mennesker snart stopper med at skrive til dig.
Kærlig hilsen Marianne
/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:"Tabel - Normal";
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-priority:99;
mso-style-qformat:yes;
mso-style-parent:"";
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin:0cm;
mso-para-margin-bottom:.0001pt;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:11.0pt;
font-family:"Calibri","sans-serif";
mso-ascii-font-family:Calibri;
mso-ascii-theme-font:minor-latin;
mso-fareast-font-family:"Times New Roman";
mso-fareast-theme-font:minor-fareast;
mso-hansi-font-family:Calibri;
mso-hansi-theme-font:minor-latin;
mso-bidi-font-family:"Times New Roman";
mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}