Min tennis træner
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
hej cyberhus
jeg er en pige på 14 år, som går til tennis være onsdag.
jeg er begyndt her for tiden at få følelser for min træner. hvilket er utroligt dejligt men også trals. det skal lige siges han er 19 og er meget moden ligsom mig. vores kemi er mega mega god, men tør ik sige det til ham, for er bange for han ik har det sådan med mig.
skal jeg fortælle det til ham eller lade være.
kærlig Hilsen den forelskede

Svar:
Hej med dig
Der er utrolig mange unge på din alder har prøvet at være forelsket i en lærer eller træner. Det er helt normalt, at det kan ske. Når man er teenager, så sker der en masse med ens krop, og hormoner gør, at man kan synes, at selv den mest sure lærer kan være sød og dejlig.
Jeg kan godt forstå, hvorfor du er blevet forelsket i din tennistræner, når han selv er en ung fyr. Jeg er dog nødt til at fortælle dig, at det er ulovligt for din træner at have noget som helst forhold til dig, fordi du er hans elev. Den samme regel gælder på skoler og i institutioner for pædagoger og lærere. Det er derfor ikke en mulighed at blive kærester med din tenninstræner, uanset hvor meget du ønsker det. Derfor synes jeg heller ikke, at det er en god ide at fortælle ham det, da du pludselig sætter ham i en ubehagelig situation.
Men du skal huske på, at man ikke selv bestemmer, hvem man bliver forelsket i, og derfor kan du ikke andet end at acceptere, at du er blevet forelsket i en fyr, som du ikke kan få. Du kan sammenligne det lidt med at blive forelsket i en eller anden kendt person, som der heller ikke er særlig stor chance for, at man kan komme sammen med. I stedet synes jeg, at du skal huske på, at det stadig er lovligt at drømme om din træner, snakke med ham og kigge på ham under træningen.
Hvis du har lyst, kan du måske snakke med nogle af de andre piger, du går til tennis med om det. Det kan faktisk ske, at du ikke er den eneste, som er eller har været forelsket i din træner. Ellers er jeg sikker på, at du på et eller andet tidspunkt får øje på en anden sød fyr, som du rent faktisk kan prøve at score. Der findes mange søde fyrer ude i det danske sommerland.
God sommer,
Venlig hilsen Mette