Min mor, og min kæreste
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej cyberhus.
Jeg er 15 år bliver 16 om 2 måneder. For 2-3 måneder siden begyndte jeg at snakke sammen med en fyr på 22, han bliver 23 i januar. Ved der er en kæmpe aldersforskel. (Lang historie kort)Vi snakkede/snakker sammen hver dag, havde/har mødt ham. Jeg blev/er forelsket og nu er vi kærester. Problemet er bare at min mor har voldsomt angst så jeg tør ikke at fortælle hende om ham. Mine veninder kender godt til ham. Har ikke mulighed for at snakke med en lærer. Har overvejet at sige det til min kontaktperson hun har jo tavshedspligt, men er bange for hendes tanker om mig

Svar:
Hej med dig
Først og fremmest synes jeg det er skønt at du har fundet en dejlig fyr, som du er rigtig glad for.
Jeg kan godt forstå du er lidt bekymret for hvad andre vil tænke for som du selv siger så er der en stor aldersforskel, og det er der selvfølgelig mange holdninger til.
Umiddelbart tænker jeg ikke at der er noget forkert i at der er stor alderforskel på jer. Så længe du føler dig godt tilpas med den her fyr og altid har mulighed for at sige fra ligesom man skal kunne i et hvert forhold, så tænker jeg ikke alderen er så vigtig.
Selv om din mor måske selv har det svært, tænker jeg at hun alligevel vil være glad for at være en del af dit liv, og også dit kærlighedsliv.
Hvis du alligevel er meget i tvivl om hvordan hun vil håndtere dit nye forhold synes jeg du skal starte med at fortælle det til din kontaktperson. Det lyder som om at den her fyr betyder rigtig meget for dig og er en stor del af dit liv, og jeg tænker det må være svært at skulle gemme ham væk, som du måske gør lige nu.
Din kontaktperson kunne måske,  med tiden, hjælpe dig med også at fortælle om din kæreste til din mor.
Selvfølgelig kan det godt være at din kontaktperson vil undrer sig og have nogle spørgsmål omkring din kæreste. Hvis hun har det tænker jeg at det nok er et udtryk for at hun er bekymret for dig og gerne vil være sikker på at du har det godt og er i et godt forhold. Hvis du fortæller hende mere om din kæreste og jeres forhold vil hun sikkert også blive mere tryg når hun ved at du er godt tilpas i dit forhold.
Det korte af det lange er at jeg håber du vil kaste dig ud i det og fortælle om den her dejlige fyr og jeres forhold. Det lyder som om I allerede har et godt forhold og jeg tror det vil blive endnu bedre hvis du også kan dele det med andre.
Mange hilsner
Niels-Christian