Min mor ønsker mig døden, og hun hader mig

brevkassespørgsmål

Min mor ønsker mig døden, og hun hader mig

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Oprettet 6 år 6 måneder siden

Min mor har lige sagt til mig at hun hader mig og at hun vil dræbe mig med en kniv, men at hun ikke vil komme i helvede. Hun har lige sagt til mig at jeg kommer i helvede fordi at jeg har røget smøger og fordi jeg skriver med drenge.

Svar:

Kære du

Det er på ingen måder i orden at din mor siger sådan.

I første omgang er det vigtigt at finde ud af om du er i fare. Nogle voksne kan godt finde på at sige ret dumme ting når de bliver vrede eller kede af det. Plejer din mor at gøre det?

Hvis du er det mindste i tvivl om hun faktisk kunne finde på at skade dig, skal du se at komme væk hjemmefra med det samme. Ring til politiet og fortæl at du er blevet truet. De kan hjælpe dig med at finde et trygt sted du kan være indtil der bliver ro på situationen. Indtil du er 100 procent sikker på at din mor ikke vil skade dig.

Hvis du synes det er voldsomt at ringe til politiet, kan du ringe til Børnetelefonen.  De kan stille dig videre til en voksen der, også kan hjælpe dig med at komme et trygt sted hen.
Det vigtigste er at du gør noget, og at du gør noget nu.
Jeg kender ikke din mor, og kan derfor ikke vurdere om hun nogle gange siger sådan noget, uden at hun egentlig mener det? Selv om hun ikke mener det, er det på ingen måder i orden at sige sådan. Så under alle omstændigheder tænker jeg, at det er vigtigt at du får hjælp til at løse de problemer du har derhjemme. Ring til Børnetelefonen nu, og hør hvordan de kan hjælpe dig.

Og igen. Føler du dig det mindste i fare, så se at komme væk hjemmefra med det samme, og så ring til enten politi eller Børnetelefonen.

Mange tanker
Elisa

Elisas billede
Elisa fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål