Min MOR!!!
brevkassespørgsmål af
Anonym
11 år
Hejsa :) Jeg er en pige på 11 år, som lidt tidligt, er ved at begynde på at være teenager. Og der er der jo også det med pinlige forældre. Nogen gange siger min mor noget vildt pinligt, eller blander sig i noget mellem MIG og min VENINDE! Hun griner også nogle gange lidt pinligt... En dag da jeg sagde til hende at hun var pinlig, og et par gange derefter, så synes jeg at lignte at hun blev ked af det, og en smule sur... Det var jo ikke for at såre hende, men det plejer da at være okay.. I think? Men jeg ville blive meget glad for at få et godt råd i denne situation, til hvordan jeg ellers skal gøre... Jeg kunne vel også bare prøve at holde det inde,men det er MEGET svært :-/ Kh Anonym

Svar:
Hej med dig.
Når man har din alder, er det meget normalt at man af og til bliver flov over ens mor eller far, fordi man synes at de er pinlige.
Du skriver at du tror din mor blev ked af det og en smule sur, da du sagde det til hende, og som jeg læser dit brev er det noget du går og er lidt bekymret for. Jeg synes ikke der er noget forkert i at du har sagt til din mor at hun var pinlig.
Hvis du er bange for at hun er blevet ked af det, synes jeg du skal prøve at snakke med hende og fortælle at du ikke sagde det for at gøre hende ked af det. Det er nemlig altid en god idé at få snakket om sådanne ting, for hvis man holder det for sig selv, kan man komme til at gå og gøre det hele meget værre. Jeg er sikker på at din mor også hellere vil have at du snakker med hende i stedet for at du går og bekymrer dig.
Pøj pøj med det:)
Venlig hilsen
Nina