Min kæreste, problemer, fest..
brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
Hej. Jeg ved ikke om det er det rette sted, at søge hjælp om dette. Jeg prøver. Sagen er den, at min kæreste og jeg har været sammen i et år nu. Hun elsker at tage i byen, det er også helt i orden med mig. Men det går mig noget på, at hun tager i byen så meget her på det sidste. Hun har været i byen mindst 7 gange på den her måned, og hun går på efterskole. Hun fortæller mig, at hun får tilbudt drinks af andre drenge, som hun tager imod. Hun siger hun vil score, men lader sig ikke blive scoret, at hun altid har mig i hovedet når hun er i byen. Helt fint. Men det går mig på, at hun tager i byen så tit i byen og ikke slapper af med det. Jeg acceptere det kun af den grund, at jeg ikke vil skændes eller komme op at diskuttere med hende, da vi begge er rigtig meget stædige og vil have ret. Hun kan simpelthen ikke forstå mig, og siger at hun må gøre lige det hun vil, så længe hun ikke kysser, snaver, eller går i seng med andre drenge. Jeg er ved at blive godt og grundig træt af det, at hun ikke kan forstå mig.. Jeg bliver ikke såret af det, som sådan. Men det gøre mig til tider sur og ked af det. Og nogle gange føler jeg ikke, hun tager sig tid til mig. Når vi er sammen, så skal hun altid noget. Enten skal hun lige i bad, som tager en time. Om til sin far, være der i 2-3timer nogle gange, hvor jeg er med og nærmest kigger ud i luften. Og sådan nogle ting. Hun Hun har altid været lidt flabet ved mig, men her på det sidste føler jeg hun er det for meget. kommer med spydige kommentar ved rigtige mange ting. Jeg som dreng, er ikke den type der vil blære mig, eller tager i byen tit overhovedet. Jeg har kun været i byen tre gange, imens jeg har været sammen. Begyndte også først at tage i byen, da jeg lærte hende at kende. Ellers har jeg altid været til privat fester. Jeg vil bare gerne have, at hun forstår at når man har en kæreste, så tager man ikke så tit i byen.. Jeg stoler fuldt ud på hende, jeg har aldrig tvivlet på hende. Siger også til hende, at jeg ikke skal sætte begrænsninger for hende. Men at hun skal forstå mig ret. Håber i forstår hvad jeg mener, og kan give mig noget hjælp. Det vil jeg være taknemmelig for. Mvh

Svar:
Hej
Jeg synes det er godt at du skriver og spørger om råd. Jeg kan ikke give dig rådet, men jeg vil rigtig gerne give dig mine tanker omkring det du skriver, så du måske selv kan finde frem til løsningen.
Ud fra det du skriver, tolker jeg at du er rigtig glad for din kæreste, men at du er temmelig træt af måden det kører på nu.
Det første jeg tænker er at du og din kæreste er forskellige mennesker, I har sikkert følelser for hinanden, men I er trods alt forskellige og har lyst til forskellige ting, f.eks har du mere lyst til privatfest og din kæreste er mere til byture. Jeg tror at det handler om at kunne acceptere og leve med hinandens forskelligheder og lyster. Og tricket er at kunne kombinere dine interesser og din kærestes interesser i jeres forhold, for det er lige vigtigt at hun føler at hun kan gøre hvad hun vil, ligesom du nok også gerne vil have din frihed til at kunne gøre hvad du vil. Men det kræver at I snakker sammen og fortæller hinanden hvordan I godt kunne tænke jer at I har det sammen.
Når det så er sagt, så tænker jeg at du bliver nødt til at mærke efter hvor dine grænser går, og hvor langt du er villig til at gå, inden du får nok og siger fra. Det kan godt være at tricket er at kombinere interessere i jeres forhold, men hun skal også behandle dig godt. Hvis du føler at du bliver overset og ligegyldiggjort, så skal du mærke efter om du overhovedet vil være med til forholdet.
Så mine tanker til dig er, prøv at få forholdet til at give mening ved at snakke sammen og fortælle hinanden hvordan I har det. Hvis det ikke lykkedes, så mærk efter i dig selv hvad der giver mening.
Jeg håber at mine tanker kan være med til at hjælpe dig.
Mvh
Casper