min kæreste og hans veninde
brevkassespørgsmål af
Anonym
11 år
hej jeg er en pige på 11 år. Min kæreste er næsten hele tiden sammen med min bedste veninde. Jeg er lidt bange for om han bedre kan lide hende end mig! I hans sms'er skriver han meget søde ting om mig. Han er ligsom to personer, på sms og i skolen. Men kan han bedst lide mig eller min bedste venide.

Svar:
Hej med dig
Jeg kan forstå, ud fra dit brev, at du er i tvivl om din kæreste bedst kan lide dig eller din veninde. Jeg kan godt forstå dine følelser, for når man er kæreste med én, som man er rigtig glad for, kan man nogen gange blive usikker på, om ens føleleser er gengældt, selvom man måske ikke har nogen grund til at tænke sådan. Du fortæller, at din kæreste skriver søde ting til dig på sms, og det synes jeg er et godt tegn på at han kan lide dig. Derfor kan han stadig godt synes at din veninde er en sød pige, som han gerne vil være venner med, men det betyder ikke, at han hellere vil være kæreste med hende.
Det er svært at svare på om han bedst kan lide dig eller din veninde, men udfra hvad du skriver, så synes jeg at det tyder på, at han godt kan lide dig. Hvis du tænker meget på det, så synes jeg du skal prøve at spørge ham. Så får du klar besked, og behøver ikke at gå og tænke mere på det.
Du kan også prøve, at snakke med en person du har tillid til, og som måske har prøvet at have en kæreste, f.eks. en god veninde eller din mor. De har måske et godt råd til, hvad du kan gøre.
Held og lykke med det
Mange hilsner
Heidi