Min flirts hund er død. Hvad gør jeg?
brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
Hej CB.
Jeg har over længere tid haft en flirt med en rigtig sød pige, vi har været sammen hele sidste uge hver dag næsten. Og har snappet med hende hverdag, men i går fandt hun ud af at hendes hund skal aflives (den er 16 år), og har fulgt hende gennem hele hendes liv, jeg ved ikke om jeg bare skal give hende tid til at komme videre eller om jeg burde skrive til hende. Hun plejer altid skrive til mig, men det har hun hverken gjort i dag eller i går. Jeg tror selv hun bare skal have lidt tid, men ved det ikke. Håber hun skriver til mig i dag, men det må tiden vise.
Hvad synes i jeg burde gøre? Spørge om hun vil mødes senere og snakke?
Ekstra info:
I går spurgte jeg om vi skulle mødes, men i stedet for at skrive nej eller ja svarede hun "Min hund skal aflives i morgen:((". Jeg tog det som et nej, og svarede at hun skulle nyde sin sidste tid med hendes hund. Ved ikke om det var det forkerte svar, for lige siden har hun hverken skrevet, snappet eller ringet.
Håber der er nogle, som kan hjælpe. :)

Svar:
Hej med dig.
Dejligt at du har fundet en rigtig sød pige! Jeg kan godt forstå, at du ikke helt ved, hvad du skal gøre. Det lyder som om, at I begge har taget initiativ til at skrive og snappe tidligere, og at hendes manglende svar formentlig kan skyldes, at hunden skal aflives. Jeg synes, at det er et rigtig fint svar, du har sendt til hende.
Jeg tænker umiddelbart, at det vil gøre hende glad, hvis du skriver til hende. Du kan f.eks. skrive at du tænker på hende eller skrive, at du håber, hun er ok. Det kan opleves rigtig hårdt at miste et kæledyr, så bare det, at hun ved, at du er der for hende og tænker på hende, vil være opmuntrende. Jeg tænker i hvert fald, at du, når du ved, at hun har det svært lige nu, skal skrive til hende - i stedet for at vente på, at hun skriver til dig. Det tror jeg kun, at hun vil blive glad for. Du har tilbudt, at I kunne mødes og snakke, og det svarede hun ikke på, så derfor kan du måske lige afvente med at spørge igen. Det kan indimellem være svært at afkode, hvad det skyldes, når en person, man er glad for, stopper med at skrive. Men som sagt tror jeg, at hun ikke svarer, fordi hun er ked af det lige nu.
Jeg håber, at du kan bruge mit svar - ellers er du meget velkommen til at skrive igen.
De bedste hilsener,
Pernille