Min "flirt" flytter til USA
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Hej Cyberhus. Jeg har haft noget med denne her 3 år ældre fyr, sådan on-off i næsten et år. Han gør mig rigtig glad, og jeg ved at jeg altid kan komme til ham, hvis jeg har brug for én, hvilket er rigtig rart. Han har så her den sidste måneds tid holdt rigtig meget afstand til mig, og jeg kunne simpelthen ikke forstå hvorfor... I går (d. 7/11) kom han så med hele forklaringen - han flytter nemlig til USA. Han kommer oprindeligt derfra, men har boet i Danmark næsten hele sit liv. Han sagde så til mig, at jeg skulle droppe al kontakt til ham, og så ville han kontakte mig når han kom hjem igen. Jeg er bare bange for at han ikke kommer hjem, og jeg forstår ikke hvorfor han lige pludselig synes at han skal derhen.. Jeg er bange for at han glemmer mig. Han sagde til mig (uden at jeg selv spurgte ind til det) at han aldrig ville glemme mig, og at han nok skulle komme tilbage til mig, han ville bare ikke kunne sige hvornår. Det kunne være om nogen måneder, et år eller mere. Det knuste bare virkelig mit hjerte, og jeg kan slet ikke finde ud af hvor jeg skal gøre af mig selv. Jeg er total grædefærdig, bare ved tanken om et HELT år, og måske mere.. hvor han er væk. Jeg ved også bare at alting vil være anderledes om et år, hvem ved hvor jeg er i mit liv dér. Han har dog sagt til mig, at jeg ikke skal sætte mit liv på pause, jeg skal bare gøre som jeg altid har gjort. Jeg synes bare det er enormt svært at tackle sådan en besked.. Derfor har jeg virkelig brug for jeres hjælp til at komme over det/igennem det.

Svar:
Hej med dig.
Øv øv øv, - jeg kan virkelig godt forstå at du er forvirret lige nu.
Du skriver, at I har været on-off kærester i ca. et år og at han nu flytter til USA, og at han har bedt dig om at droppe al kontakt til ham, men at han nok skal kontakte dig, når han engang vender tilbage til Danmark. Jeg synes faktisk godt at du kan kræve en lidt bedre forklaring på hvad han helt præcist mener, når han siger at han kontakter dig igen. Er det for at se om I kunne blive kærester igen og i så fald, hvorfor vil han så ikke have kontakt med dig mens han er væk?
Samtidig er jeg ked af at sige det, men med sådan en melding, tænker jeg at jeres forhold er slut. Jeg synes det er en underlig melding at komme med, hvis han reelt gerne vil være sammen med dig når han kommer tilbage til Danmark igen. For hvis han gerne ville være din kæreste, når han kommer hjem, vil det være mest logisk at I bevarede kontakten, så I stadig kunne følge med i hinandens liv.
Når han også siger til dig, at du ikke skal sætte dit liv på pause, må det vel betyde, at han ikke har planer om at sætte sit liv på pause. Det er ikke nødvendigvis fordi han ikke kan lide dig mere, men fordi omstændighederne gør at I ikke kan se hinanden på ubestemt tid, tænker han at det er den bedste løsning lige nu.
I forhold til at komme igennem det her som du oplever lige nu, så er det kun tiden der hjælper. Lige nu skal du give dig selv lov til at være ked af det og synes at det hele bare er irriterende. Mit bedste råd til dig, er at sørge for at være lidt ekstra god ved dig selv. Lav nogle ting, som gør dig glad, -det kan være alt fra at løbe en tur, læse en god bog, spise chokolade, holde tøseaften, få massage osv. Og så skal du udnytte at du har nogle veninder, som du kan græde ud hos. Det har man brug for i sådan en periode. Og det skal man give sig selv lov til. Og med tiden vil det blive lettere, også selvom det virker umuligt at tro på lige nu.
Jeg håber du kunne bruge mit svar.
Venlig hilsen
Nina