min alder ;P

brevkassespørgsmål

min alder ;P

brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år

heysa :o) jeg er en pige på 13 og jeg har haft det ønske i lang tid om at få børn:D men må man godt få børn som 13 årig?? kærelig hilsen mulle <3

Svar:

Hej

Der er ikke sådan en lov om, at man ikke må få børn når man er tretten år. Men der er en lov der siger at man ikke må have sex når man er under 15 år. Det vil sige at du er for ung til at have sex. Når man er tretten år er man stadig selv et barn, og er ikke klar til at få børn endnu.

Din krop er ikke fuldt udvokset, og ikke klar til at der skal vokse et barn inden i dig. Desuden er der en masse ting som du selv skal ud og opleve først, før du er klar til at opdrage et barn.

At få børn er en rigtig dejligt ting. Men det er også en rigtig dejlig ting selv at være barn og ung. Der er mange oplevelser der venter dig, som ikke kan lade sig gøre når man har et barn.

At have et barn er en stor forpligtelse og ikke noget man bare kan holde fri fra. Derfor er det en stor beslutning og det kræver man tænker sig godt om og er klar over hvad det vil betyde at være mor.

Jeg synes du skal snakke med din mor, eller en anden du kender der har børn. De kan fortælle dig mere om hvad det betyder for ens liv at blive mor.

Nyd at være ung! Du har god tid til at vokse op og få børn senere i livet.

Venlig hilsen Denise